Tømrerfifs til inddækning af emhætte

Godaften!

Billeder: https://imgur.com/a/Tz0iEKz

Jeg har forvildet mig ud i at skifte emhætte, hvilket er gået meget fint bortset fra, at den stikker 0,8 cm udover skabskanten. Jeg vil gerne dække den til med en plade, så man ikke ser emhætten, men kun hylderne ovenover(se billeder). Jeg kan "bare" skære en hvid plade fra Silvan, men det giver ikke et særlig lækkert finish. Er der nogle der har en god idé til, hvordan man laver et godt færdig resultat her?

Mvh Joachim

smartiphy.dk
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Altså den gode model er vel en plade hvor man fræser et hul i bagsiden der passer til emhætten sådan at pladen kan gå ind og ramme skabsiderne mens der samtidig er plads til emhætten.

Det pæneste finish får du jo nok hvis pladen faktisk er en skabslåge med præcis samme overflade som resten af køkkenet. (Hvis du har sådan en så skær den over og vend den skårne kant nedad mod emhætten så man ikke ser den).

I forhold til fræser så kan du enten betale silvans savværk for at fræse ud til dig eller også kan du købe en billig fræser selv. Biltema har en der er rigtig fin til lejlighedsvis gør det selv brug og som ikke koster alverden 

Ask
Pladen kan du så sætte fast ude i siden med magneter eller de bestemte "snapbeslag" som køkkenfirmaerne bruger.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis