Støv i hele huset

Er ved at renoverer badeværelse, der bliver fjernet flise klæber med vinkelsliber og diamantkop. Som glad amatør har jeg jo ikke alverdens udstyr til støv. Jeg kunne vente på at vinden går i syd, så vil jeg få luften med støv ud af det rigtige vindue, og ikke ind i huset, men det sker sjældent. Så jeg har sat sådan een her på en plade i vinduet til at suge og lave masser af undertryk. Det virker faktisk fantastisk. På få minutter er der intet støv i luften. Men den er lidt forslugen med strømforbruget.

Biltema ventilator.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det meningen at du har oprettet en ny tråd? 

Mvh. Christian M
 

Synes du at 7 A ved 12 V = 84W er det meget ?

fase
Fugt nogle gamle lagner og hæng dem op i dørhullet

 

Ja Christian, det var meningen med en ny tråd, man kan andet end at spørge her inde. Til inspiration for andre. Som elektronik udannet syntes jeg at 5-7A på 12V er meget. Det er ikke lige en strømforsyning jeg sådan har liggende. Våde lagener Uldal, Ja, men første omgang jeg sleb/skar i beton uden blæser, var luften helt tæt af beton støv, jeg forlod rummet i 30 minutter, da jeg kom tilbage var det lige så støvet endnu. Der skal noget undertryk på. Der står en stor støvsky ud af vinduet når blæseren kører.  EV Elmand, måske et hint til hvor du har købt din, måske et link.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Annonce
jeg har tit brugt en lille korn blæser, den larmer en del. I vinduet eller døren sætter jeg så dampspærre hele vejen og laver et hul til blæser røret. Den er så effektiv at man kan blive nødt til at linde et vindue i den anden ende, hvis man gerne vil have brændeovnen til at fungere :)

Men det giver 0 støv i resten af huset, uden at tape døre og alt andet fuldstændig til
Jeg har i mit tidligere liv været bl.a. været montør på staldventilations anlæg. Der er den " kommet i min besiddelse "
7 A på en 12 v ventilator er ikke meget.
Du skal huske at forskellen på en elektronik mand og elektriker er x 1000 forstået på den måde at du måler i mA og vi måler i A  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tihi, 7A er sgu meget, men egentlig ikke i disse LED tider.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Det med at 7A er meget ved 12 volt kan jeg ikke forstå at du har i hovedet. Som du tidligere skriver så er det kun 84W og det er meget lidt til at flytte så meget luft.
Havde det været ved 230 V ville det naturligvis kun være ca.0,4 A

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er bare ikke mange der har en strømforsyning liggende der kan leverer så mange ampere.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis