Garageport beslag

Hej folkens
Jeg har lavet en vippeport lidt mindre og er ved at få den tilpasset med motor. Dog stopper den lidt halvvejs når den skal køre ned. Jeg tror lidt det “stødbeslag” hvor porten hviler mig og tipper “henover” sidder for langt oppe, da porten jo er blevet lavere. Der er ca 40 cm fra top af beslag til top port og ca 140 fra bund port til top af beslaget. Ville det ikke give mening at skære lidt af beslaget i bunden og sætte det længere ned? Og hvor langt ned? Midtvejs?
på forhånd tak :)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Porten skal være i balance. Når du reducerer størrelsen på porten bliver fjedrene mindre belastet, og porten skal sikkert tvinges ned. Prøv i første omgang at justere fjedrene.

Søren O
Den bolt som fjederen er fæstnet til (kan ses på dit billede), kan flyttes til andre huller. 

Søren O
Jeg syntes jeg har forsøgt at justere lidt - først var den for slap så den ikke kunne komme op. Den kan stadig strammes lidt på kæden men ellers kan jeg da godt se bolten kan rykkes også. Men den bør da ikke skulle være strammere? Jeg tænkte bare den måske har nemmere ved at “tilte”ned hvis beslaget sidder lidt længere nede :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis