Ny ydervæg af træ

Hejsa. 

Så er garagen isoleret og der er sat loft op. Nu skal de gamle halvrådne porte fra '75, skiftes ud med en ny trævæg med dobbeltdør, så er værkstedet klar til brug 😊Ydervæggen bliver selvfølgelig i samme beklædning som husets gavl. 

Spørgsmål:

Når jeg laver sådan en ny ydervæg i træ, skal bundlægten løftes fra underlaget (beton) for at undgå vand/fugt? Jeg har tænkt mig under alle omstændigheder at lægge murpap under for at stoppe det værste fugt for at slå op i træet. 
Hvis ja, hvordan løftes det mest korrekt? 

Mvh. 
Olsen
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Og ekstra spørgsmål.

Hvis det løftes, hvad lukker i så mellemrummet under lægen med, så det ikke trækker ind under væggen? 

Mvh. 
Olsen
Murpap sikkert en god ide, men  hvorfor have en bundlægte hvis den alligevel bliver løftet fra underlaget? Så kan du vel lige så godt montere stolperne direkte i sokkelsko eller beslag. En trykimprægneret lægte under tag og med beklædning udenpå skal da nok holde din/garagens tid ud. 

Mvh Troels
Hej TRRA.

Bundlægte fordi der skal noget til at styre i bunden. Havde ingen tanker om at banke eksisterende beton op, for at støbe stoplesko ned 😊 og spørgsmålet var netop OM den skulle løftes. 

Jeg fandt svar andet sted, så bundlægte løftes ca 1 cm på klodser, og murpap under mod fugt. Lukkes med fugestop og fuge efterfølgende,for at forhindre at vand trænger ind under væggen (i tilfælde af skybrud o.l.) 

Mvh. 
Olsen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis