Reol af multiplader

Hej, jeg har lyst til at bygge en reol i vores nye stue af mulitplader/gasbeton. Jeg har set nogle eksempler på nettet, der både tyder på at det er relativt nemt og ikke for dyrt. Den skal være noget i stil med den på billedet. Jeg er dog interesseret i at høre hvorvidt at standard pladerne kan holde til vægten af bøger osv. eller om de skal være med armering? Og så hvordan overgangene mellem "hylde" og "sidevæg" i reolen laves bedst? Vil i mene at det er et projekt som kan laves selvom af én som ikke har særlig meget håndværker-erfaring? :)
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg byggede et køkken for mange år siden i multiplader. Både ovn og elementer stod på vandrette plader, der var, dels limet, dels skruet ind i lodrette plader. Du kan få specielle bølgeplader på ca 5 cm bredde, til at slå i d i samlinger. Jeg anvendte, sammen med limen, karmskruer. Bare i hver side. Det holder evigt.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis