Skift motor på havetraktor.

Hej jeg har haft en ældre craftsman havetraktor stående som jeg fik gratis sidste år, den er ret træt klippebordet er færdigt osv,
men motoren kører rigtig fint, det er en BS 13,5hk
Og har følgende numre.
28R707 0140-01 081114ZA

Jeg købte mig en Jonsered LT2113 havetraktor den anden dag hvor motoren er færdig, men resten ser rigtig fint ud,
Motoren der er defekt har følgende numre:
219807 1168-B1 081114ZA
Det ligner jeg sagtens kan bytte rundt på motorerne uden de store problemer,
Så det var planen jeg ville prøve det så jeg kunne få mig en ret billig havetraktor ud af det,
Men tænkte jeg lige ville høre her inde om der er nogen der ved lidt mere om det ikke skulle kunne lade sig gøre


Hvis du ikke kan forklare det på en simpel måde, er det fordi du ikke har forstået det godt nok.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vis der skal bruges flere oplysninger siger i bare hvad, så finder jeg dem lige, der er ret mange numre at holde styr på, på sådanne maskiner synes jeg.

Hvis du ikke kan forklare det på en simpel måde, er det fordi du ikke har forstået det godt nok.
Det kan godt lade sig gøre. 28R707-0140-01 er en sideventilet ældre motor end 219807-1168-B1 som er topventilet.

Krumtapsfremspringet bør være det samme i diameter og længde.
Det kan være du skal lave om på stikkene der sidder til motoren.
Gaskablet er vistnok det samme,eller tæt nok på, hvis begge har choker byget sammen i.
Mmen som jeg husker det, sidder udstødningng monteret anderledes. så det kan være du kan bruge den fra den motor der virker

www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Nicholas Efternavn skrev den 18-04-2020 07:33:59

Det kan godt lade sig gøre. 28R707-0140-01 er en sideventilet ældre motor end 219807-1168-B1 som er topventilet.

Krumtapsfremspringet bør være det samme i diameter og længde.
Det kan være du skal lave om på stikkene der sidder til motoren.
Gaskablet er vistnok det samme,eller tæt nok på, hvis begge har choker byget sammen i.
Mmen som jeg husker det, sidder udstødningng monteret anderledes. så det kan være du kan bruge den fra den motor der virker

Tak for dit svar, chokeren er ikke bygget sammen på begge maskiner, men tror jeg, man kan komme uden om ved at flytte hele gasreguleringen over på den anden traktor, altså håndtaget og kabel da den motor ikke har ekstern choker som den defekte har, tror du det kan lade sig gøre?

Har fundet el diagram til traktorerne, så el tror jeg ikke blir et problem ,der er ikke rigtig så mange ledninger på sådan en traktor ser det ud som.



 


Hvis du ikke kan forklare det på en simpel måde, er det fordi du ikke har forstået det godt nok.
Nicholas Efternavn skrev den 18-04-2020 15:06:04

ja mon ikke det kan lade sig gøre :)

 Det håber jeg 😊


Hvis du ikke kan forklare det på en simpel måde, er det fordi du ikke har forstået det godt nok.
Annonce
Ja bare akseltykkelse og længden, samt monteringshuller passer, og motoren ellers rent fysisk kan være der, så kan resten rettet til.

(monteringshullerne er vist ret standart)

vær opmærksom på at motorene findes med aksler i både mm og tommer.
Skulle skifte på min sneslynge, der var akslen i tommemål.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 18-04-2020 15:57:42

Ja bare akseltykkelse og længden, samt monteringshuller passer, og motoren ellers rent fysisk kan være der, så kan resten rettet til.

(monteringshullerne er vist ret standart)

vær opmærksom på at motorene findes med aksler i både mm og tommer.
Skulle skifte på min sneslynge, der var akslen i tommemål.

 Tak for tippet, jeg måler lige med skydelæren hvad mål akslen er, på dem begge, nu er den defekte kommet af Jonsered traktoren, så det igang med at pille reserve motoren af Craftman traktoren 😊


Hvis du ikke kan forklare det på en simpel måde, er det fordi du ikke har forstået det godt nok.
Projekted lykkedes.
https://share.icloud.com/photos/0UktUMcGGiDMlrq1IWN6Y8vTg

Hvis du ikke kan forklare det på en simpel måde, er det fordi du ikke har forstået det godt nok.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis