Forslag til selv vandings sytem til drivhus

Kunne godt tænke mig at lave et selv vandings system til drivhuset. Gerne hvor jeg bruger en regnopsamler som kan modtage vandet fra tagrenden på drivhuset
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mit forslag er, at det skulle være let nok at programmere en MCU (feks. en Arduino eller en ATmega328P barebone), der føler jordfugtigheden med en sensor (feks. SEN-13322) og anpå fugtigheden tænder for en pumpe (via et relæ), der henter vand fra en tønde og fordeler det. Det ville gøre det muligt at styre jordfugtigheden meget præcist - endda i flere zoner, hvis det skulle være nødvendigt. Det kræver så det fornødne know-how!  

Hellere leje end at bo på gaden.
Har du prøvet at søge på "automatisk vanding"? Der findes faktisk ret mange færdige produkter, der kan hvad du søger..

Hellere leje end at bo på gaden.
Jo Jo, men vil gerne kunne bruge vandet fra en regnopsamler
Jeg kender ikke produktet, men her er et bud, som jeg personligt ikke ville købe.. Hvis tønden er placeret højt nok - altså bunden skal være en smule over det, der skal vandes - så kan du lave et simpelt drypvandingssystem med nogle tynde slanger og en klemme til at justere vandmængde.

Hellere leje end at bo på gaden.
Annonce
Hvorfor ville du ikke selv købe det???
Fordi det ligner noget billigt kinabras. Den type solcelle, der sidder på toppen, er den samme type, som sidder på mange af de billige solcellelamper til haven. Jeg vil gætte på, at produktet koster mindre end en 50'er at fremstille, så en pris på omkring 900 er lige frækt nok for mig.

Hellere leje end at bo på gaden.
Skulle mene det er nogenlunde overkommelig at vande sine afgrøder i drivhus med en vandkande, eller med en vandslange der er forbundet med en regnvandstønde.   
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis