Vedligeholdelse af stålwire

Hej

Jeg har lige købt et håndspil og en 16 mm wire hertil. Jeg vil gerne undgå at wiren ruster og forringes. Jeg vil børste den for snavs, som sidder på den, men hvad skal jeg smøre den med?

Vh
Klaus
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
smøremiddel til stålwire   
Tak. Lige hvad jeg søgte  . Jeg kan se, at forskellige specialforretninger sælger smøremidler til wire, men jeg har vanskeligt ved at finde det i almindelig forretninger som Biltema, Harald Nyborg, Thansen og lignende.
Super. Dejligt konkret  
De rigtige smøre midler til vire mener jeg også er noget forfærdeligt fedtet stads.

Hvis du bruger den og der kan komme sand og andet snavs på, er det ikke godt med for meget smørelse, her er WD-40 og lignende fint.

Vil du have noget der beskytter bedre end WD-40 kunne Prolan medium være et bud
L I N K
(der findes også en Prolan Heavy som beskytter bedre, men klistre også mere)

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Det virker som det helt rigtige smøremiddel. Jeg bruger den til at trække træer med, så der kommer jord og andet snavs på den. Dermed må medium være det bedste.
Du skal have fat i en reel wire olie, en af dem der trænger ind i wiren og ligger inde i kernen af wiren, frem for udenpå wiren, så er den bedst beskyttet mod skidt og snavs

 

Ok. Hvis det er det bedste, så finder jeg en wire olie. Tak for det.
husk maskinen til at lægge fedt ind i midten af wiren, så den ikke bliver fedtet udvendig.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis