Overvågningskamera

Igennem nogle år har jeg ventet i spænding på at overvågningskameraer bliver udviklet, så man kan se, hvad der er på et givent billede.
Hver gang, der efterlyses f.eks. en morder, voldtægtsforbryder eller anden misdæder, er det mig helt umuligt at se hvad det angivelige skilderi forestiller.
Hvad er det, der gør at disse billeder er så jammerligt dårlige, når jeg tænker på, at jeg i min billige mobiltelefon, har et lille bitte kamera, der er i stand til at tage vellignende skilderier, hvor selv jeg gamle mand, med mine dårlige øjne sagtens kan se og endda fint genkende motivet. Jeg mener at vide at også en del andre mennesker har disse fotograrende telefoner og at de bliver brugt ganske ofte med glimrende resultat. Men overvågningskameraer? Nej det går åbenbart ikke.
Eller er vi ude i, at Politiet måske slet ikke ønsker at kunne finde en ugerningsmand, idet det jo betyder arbejde til rapportskrivning på det gamle hakkebrædt af en Remington?

Med venlig hilsen
ktm

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
de kameraer der er i dag er særdeles effektive med opløsninger på 8 mp man kan genkende ansigter på lang afstand prøv at se eksempler på youtube... 8 megapixel surveillance camera. grunden til at næsten hver gang man ser billeder i tv og aviser med dårlig opløsning skyldes alder på kamerarer og ikke mindst at mange spare de få ekstra kr. et godt kamera koster... 
Det er som mfrost skriver. Utroligt mange steder  var man på forkant og opsatte kameraer for mange år siden. Men siden da har man glemt, at man måske skulle se på, om man kunne opgradere til noget bedre.
Det er i øvrigt ikke politiets kameraer, som leverer disse dårlige billeder. Det er firmaer og personer, som har opsat dem.
Samtidig er der så også ofte det problem, at kameraerne sættes så højt oppe, at man bare ser en person/hoved oppefra, og så bliver det svært at genkende.

Kurt B. Andersen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis