Pærer til en Verner Pendel Ø40

Hej

Jeg søger en pærer til min Verner Pendel Globe Ø40
Den skal være med E14 sokken og være LED og gerne give samme lys som en 60w.
Pæren skal være dæmpbar
se her
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er med på tråden her, har selv samme problem. Jeg har prøvet at skrive til producenten, men har ikke fået noget svar.
Problemet er at lampen ikke giver lys nok. Dæmpbar kommer i anden række.
Det er en udfordring at finde den rigtige pære da det er lille sokkel, og det skal være med den rigtige "brændvidde". Når "brændvidden" ikke er rigtig, reflekteres lyset ikke rigtigt i skærmene.
Det vi har brug for er ikke "gisninger", men et "afprøvet" resultat.


Søren O
Problemet er opstået fordi de lamper er lavet dengang der end ikke var tænkt på andet end glødepærer.
Lampen er designet til en glødepære feks 60-100watt og det kan ikke oversættes til LED sådan direkte.

Se i øjnene at det er en "antik" lampe, der er fra en anden tid... en Ford A er heller ikke beregnet til blyfri benzin  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
jeg ville købe sådan en pærer her til den https://www.lampemesteren.dk/paere-led-7w-638lm-krone-e14-light-shine.aspx?ref_gr=141021

Hvis du ikke kan forklare det på en simpel måde, er det fordi du ikke har forstået det godt nok.
Har også sådan en lampe, og desværre skal I ikke regne med, at den giver meget mere lys, selv om I finder en stærkere pære. Det er adskillige år siden, at jeg ledte efter stærkere pære til vores og som led, bl.a. af hensyn til varmen. Jeg endte med at få nogen hjem fra Kina, hvoraf den ene angiveligt  skulle lyse med 800 lumen. Så vidt jeg husker prøvede vi også med en som svarede til 60 w. Vi kunne se, at den nu giver mere lys, men det er ikke et lys som er brugbart til f.eks. over et spisebord, så vores hænger nu udelukkende som pyntelampe i et hjørne. Konstruktionen gør simpelthen, at lyset bliver inde bag alle de sindrigt konstruerede skærme.

Kurt B. Andersen
Annonce
Glemte lige at skrive, at den pære, som vi har i nu er en led spotlampe pære, da den viste sig at give mest lys, selv om den sender alt lyset nedad. Men det er jo så igen skærmkonstruktionen som gør, at den alligevel endte med at være den bedste.

Kurt B. Andersen
Jeg har købt denne her, efter lang tids research:
https://www.lyskilderdirekte.dk/philips-master-ledbulb-e27-14w-927-a67-matt-bedste-farvegengivelse-ekstra-varm-hvid-erstatter-100w

Den giver lys svarende til en 100W (1521 lumens), den kan dæmpes uden problemer (langt ned i niveau) og så dæmper den som en gløde/halogenpære - dvs. farvetemperaturen bliver lidt "varmere". Derudover er lyskvaliteten i top med en Ra værdi over 90.

LEdpærer.dk m.fl. har lillebroren til pæren, men den dæmper ikke som en gløde/halogenpære.
Og en pudsighed, den fås i Ikea til halv pris - samme pære, men med et Ikea mærke på i stedet for Philips. Man se det på formen, og samme plastikmateriale og farve.
Du skal dog være opmærksom på at pærerne er lidt større end normalt.


 -------

tilflytter til det midtjyske

--------
HEj

Passer den i en Ø40 Verner pendel ??

Kan ikke finde den hos Ikea ?
https://www.ikea.com/dk/da/search/products/?q=p%C3%A6rer%20e14

Hov...det link du har sendt er en E27 sokkel
Urup skrev den 28-04-2020 13:07:48

Hov...det link du har sendt er en E27 sokkel
Ups, det havde jeg overset.
SKal lampen være over et spisebord (og have god lyskvalitet)?
Det bliver svært at finde en med E14 fatning. Prøv evt. om du kan finde en halogenpære med E14 fatning.

 


 -------

tilflytter til det midtjyske

--------
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis