Trække Netværkskabel

Jeg overvejer ret kraftigt at trække netværkskabler fra router over to døre for at komme hen til Hvor tv osv. står da de har været kloge nok i vores lejelejlighed at smide fiber net Vægstik og antenne stik osv langt væk fra hinanden.

Så vil sådan set trække fra fiberboksen over til tv sektion dvs jeg skal forbi to døre, og det skal jo helst ikke kunne ses hvad kunne være den bedste løsning, er det op via loft og langs kanten og så ned igen evt få fat i et hvidt kabel så det skjules mest muligt ?

I så fald hvad sætter jeg bedst kablet fast med på en dørkarm og i loft ?

Mvh

en Gørdetselv ret så nybegynder.!

En Hilsen til Folket : 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kunne du ikke bare skjule kablet i en tynd kabelkanal, som du monterer på væggen eller loftet. Kanalen fås i hvid og med lim på bagsiden. Tit ses sådanne installationer, hvis de følger loft eller gulv uden at skulle op over døre. ellers gør du kablet fast med kabelclips.

fase
Du kan bruge lednings clips. Men det kommer jo lidt an på hvor mange ledninger, hvad dit loft er lavet af o.s.v.
Det med at køre over 2 døre kunne forekomme lidt indviklet, måske ser det bedre ud at føre dem langs kanten på loftet, så det er lidt mere enkelt


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Brug powerline adapter i stedet for. Så slipper du for alt det ledningsrod.
https://www.avxperten.dk/powerline-adapter/
Det nederste sæt til 349 kr. leverer et stk. lan forbindelse gennem stikkontakterne. Det øverste sæt til 649 kr. giver også wifi i rummet.
Jeg har ikke selv prøvet lige netop disse, men bruger selv et devolo powerline sæt til at få udvidet mit wifi i hele huset uden at trække ledninger osv., og det er bare noget som virker. Devolo er noget dyrere, men især hvis det bare er en lan forbindelse du skal have lavet til dit tv, er jeg overbevist om, at det kan det billige sæt sagtens klare.

Kurt B. Andersen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis