Termovinduer i ikke-isoleret kolonihavehus

Hej LDS
Jeg har lige fået anskaffet mig nogen super fine termovinduer som jeg tænker at montere i mit kolonihavehus.
Men huset er et træhus og er ikke isoleret. Lige nu er det gamle et-lags bondehusvinduer.
Men giver det overhovedet mening at montere termovinduer. Vil det kunne holde huset bare en anelse varmere, også selvom gulv og vægge ikke er isoleret.

Og så et andet spørgsmål. Jeg har også anskaffet mig en varmepumpe, luft til luft, da vi gerne vil kunne være i huset i hele sæsonen fra april-oktober.
Er det at fyre for gråspurvene eller giver det god mening at fyre med en varmepumpe i de kølige måneder?

Mvh. Søren
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det bliver da voldsomt dyrt uden nogen form for isolering
Det her er jo at spænde vognen foran hesten, det er helt fint med de der nye vinduer , men at bruge penge på et dyrt opvarmnins anlæg ( varmepumpe) i et totalt uisoleret hus er ikke smart , brug dog pengene på at isoler huset , 

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
Du kan fint bruge en varmepumpe, den skal jo bare køre ved behov.

Har selv haft et uisoleret kolonihavehus, hvor vi brugte en olie ovn en times tid om morgenen og en times tid om aftenen. Men skal du have komfort temperatur døgnet rundt, bliver det dyrt.

Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis