Hjælp! Slebet igennem teakfinér


Hej allesammen!
Jeg er ny herinde - men har med stor inspiration læst flere tråde - også omkring behandling af teaktræsbord!
Jeg har været i gang med at behandle mit bord - og jeg var godt klar over at det nok ikke var massiv teaktræ da der allerede inden behandlingen var små steder med synlighed af noget der ligner en spånplade.
Jeg passede meget på - men alligevel synes jeg det er blevet en del værre :-( øv.

Kan jeg gøre noget som helst for at forbedre udseendet på det her? (Se billede)
Jeg ved man kan købe teaktræsfinér i ark.. men altså.. Det ved jeg ikke om kan bruges her?
Skal jeg mon male det?

Altså det går jo nok og bordet er ikke helt kaput - men det kan være nogen herinde har nogle erfaringer jeg kan nyde godt af!

På forhånd tak! 
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til. 
At lægge ny finer ville selvfølgelig være den bedste (og dyreste) løsning. Du skal dog slibe bordet helt i bund, måske pille listerne af der sidder på kanterne (eller lave nogle nye) så det er en seriøs rejse at begive sig ud på. Ikke mindst set i lyset af hvad et nyt bord vil koste, i forhold til det store arbejde.

Du kan forsøge at redde det ved at være kunstnerisk og prøve at camouflere slibe skaden med diverse maling. Hvis du er rigtigt dygtig og bruger tid kan du godt skjule skaden, med diverse farver.
Det kræver dog efterfølgende at du lakere pladen, da maling ikke vil tage i mod olie eller voks på samme måde som fineren, og derfor vil din "lapning" træde mere synligt frem.
Hvad end du beslutter dig for, så tag endelig nogle billeder og lad os se hvad du ender op med, det kunne jo være at du blev ekspert på området, og vi andre kunne lære noget.  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også