Revner i filt ved døre og vinduer

Hej,

Jeg er nybagt husejer og overtog i efteråret 2019 et nyrenoveret hus. De indvendige vægge er lavet i letbeton og så vidt jeg ved, så er der lagt filt på alle vægge. Der er desværre en hel del små revner i filten rundt om vinduer og døre - primært i områderne tæt på fugerne. Vi fik det malet ved indflytningen efteråret 2019, hvilket udbedrede de eksisterende revner på det tidspunkt, men jeg ved ikke præcist hvad maleren gjorde og det var en stakket frist. Faktum er at der er kommet endnu flere siden da.

Er det noget der bare kommer og sådan er det eller er det lavet forkert? Hvad kan man gøre for at udbedre det, og samtidig undgå at det kommer tilbage i samme grad?

mvh

Martin

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmm umiddelbart har jeg ikke lige set det der før.. Det kan måske være kulden da det blev renoveret eller nogle tørretider der ikke er blevet overholdt inden man har fuget det. Ved du hvilken fuge der er brugt ved vinduerne?
Hvis jeg var kommet ud til det der havde jeg prøvet at skære filten af ind mod fugen de få steder hvor der er revner og så spartlet det op, slebet og malet det

Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
Tak for dit svar. Jeg ved desværre ikke rigtigt noget om hvordan tingene er lavet rent håndværksmæssigt ift fugen og i det hele taget. Det eneste jeg ved er at det er en tømrer, der selv har sat det hele i stand.

Det er nok noget, der er lidt uden for mine gør-det-selv-evner. Det er pt rundt om de fleste vinduer (7-8 stykker) i større eller mindre omfang og jeg har ikke erfaring med den slags malerarbejde, så skal nok have fundet en maler der kan hjælpe.

- Tænker du det er en dyr omgang og hvor meget tænker du det ca. vil tage pr. vindue?
- Vil det være muligt at lave, så det fremstår som nyt?
- Og vigtigst - tror du det er noget der kan udbedres permanent eller vil det være noget, som kommer løbende tilbage?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvis det er en tømrer der har stået for det er det nok lavet rigtigt ift fuger i hvert fald.
Synes nu alligevel du skal prøve at kaste dig ud i at lave i hvert fald et enkelt vindue selv da det er ret simpelt.
Man skal skære filten af lidt rundt om revnerne. Dvs. 1-2 cm rundt om. Så spartler du de huller i filten du har fået lavet med noget grov sandspartel. Det kan avære det skal gøre over flere gange. Derefter sliber du det plant og maler det.. Så burde det altså holde
Hvis du ikke har mod på det synes jeg du skal prøve at ringe til et lokalt malerfirma. De plejer at være behjælpelige. Kan ikke udtale mig om prisen da jeg ikke har forstand på det.


Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også