Afslutte dampspærre mod skillevæg

Hvordan ville I afslutte/klæbe dampspærre mod skillevæg eller ydervæg uden dampspærre? At rive vægge og vægbeklædning for at komme til er ikke lige realistisk pt.

Begge vægge er beklædt med gips. Det er tale om en skråvæg. 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej! Det er svært at sige uden billeder eller tegninger. Jeg er ikke sikker på hvad du mener med afslutte og ved ikke hvad materialer der er tale om at klæbe op mod :) 

Hvad laver GDS'eren når han har fri? Lige vater'passer ham. ba dum tsss.
Hej! Det er svært at sige uden billeder eller tegninger. Jeg er ikke sikker på hvad du mener med afslutte og ved ikke hvad materialer der er tale om at klæbe op mod :) 

Hvad laver GDS'eren når han har fri? Lige vater'passer ham. ba dum tsss.
Forståeligt nok! Jeg skal have pillet beklædningen ned og efterisoleret denne skråvæg. Til venstre er der en skillevæg (letvæg med gipsplader) og til højre er ydervæggen (der er gips under træpanelet, vi piller panelet ned). Der skal dampspærre på skråvæggen,  men jeg ved ikke hvordan jeg får det ordentlig/tæt mod de to vægge. 
Altså jeg går ud fra st de sorte bjælker er en del af den bærende konstruktion ?
Hvor forestiller du dig at isoleringen skal være og hvordan skal den nye væg opbygges ? Vil du fx isolerer indad så du øger væggens tykkelse og laver ny væg udenpå de sorte bjælker eller ? 

Ask
Ja, bjælkerne er tagspær. Isolering skal mellem spær, selvfølgelig med plads til ventilation under taget. Derefter forskallingsbrædder, dampspærre og fibergips - det kan lige være der uden at flytte den radiator der gemmer sig bag mit rod.
Annonce
Altså forskalling, dampspærre og fibergips udenpå spærrene! 
Først er fremmest så er den normale rækkefølge vist at dampspærren kommer først, derefter forskalling også gips.
Ellers gennemhuller du jo dampspærren utroligt mange steder når du monterer gipsen.

i forhold til afslutning af dampspærren tror jeg du skal satse på at nogle af de mere kloge tømrer hoveder herinde svarer. Det virker ærlig talt lidt svært at få det til at blive rigtig godt på de betingelser

Ask
Det har du selvfølgelig ret i, og det var bare en forkert opremsning herfra.

Forestiller mig der findes en løsning der kan accepteres, da jeg ikke har indtryk af at folk river alle indvendige vægge for at efterisolere.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis