Toilet løber

Hej,
Vi har et væghængt toilet, som bliver ved med at løbe. Jeg har åbent ind til cisternen og forsøgt at at skrue omløberen af flydeventilen, men den sidder simpelthen fast. Jeg tror aldrig den har været Skruet af, så den er kalket fast. Nogle der har prøvet noget lignende, eller har et forslag til en løsning?


Med venlig hilsen
Kristoffer
Læs mere om Rionet

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Start med at fjerne kalken f. eks. med eddikesyre.
Havde samme problem. Hældte først lidt afkalker i, hvilket løste problemet kortvarigt, men store stykke kalk løsrev fig og endte med at sidde fast, så bundventilen ikke kunne lukke helt og deraf løb igen.
Så jeg endte med at skille hele indmaden ad og rense det ned for kalk. I selve cisternen sprayede jeg noget kalkfjerner på.
Mit råd vil være at finde en manual eller youtube-video og skille de hele ad. Det to mig c. 1 time i alt og det hele værd :-)
Ja, jeg kom os selv ud i samme løsning. Har nemlig også i gennem længere tid helt afkalker i, men som du skriver er det kun kortvarig løsning. Det lykkedes mig heldigvis at få vinklet flyderen ud, også kunne jeg få sat en tang på omløberen, så jeg kunne få skruet det af. Den var fuldstændig kalket til. Så nu har jeg fået renset den helt. Jeg kunne fylde min hånd med kalk, så meget sad der på den. Men nu går der forhåbentlig mange, år før det bliver nødvendigt igen :D

Med venlig hilsen
Kristoffer
Læs mere om Rionet

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis