Multiplade afslutning mod loft

Hvordan afslutter man multiplade mod loft ?

Jeg har set en del videoer og artikler om dette og kan se at jeg skal bruge fjederbeslag, men også at det efterlader et lille hulrum mellem multiplade og loft. Og der er ingen der viser om dette hulrum forbliver der eller om det fyldes ud med noget.

Så, spørgsmålet er om der altild skal være et hulrum eller kan man lave noget så det slutter helt op til loftet ?


Hvis du vil, kan du :-)
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad består loftet af? 

Mvh. Christian M
 

Så skal der bare fuges med mørtel og cement. Eller multiplade lim men det kommer jo an på hvor stor afstand der er.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Mange tak for svar.
Det lyder fornuftigt med multiplade lim, da afstanden er meget lille.

Hvis du vil, kan du :-)
Lige et enkelt spørgsmål mere:

Jeg vil lægge multiplader fladt på gulvet som fundament for en multiplade reol og for at få en kant forneden.
Jeg behøver vel ikke at have mørtel under hver plade, men kun delvist, så de kommer til at ligge i vater ?
Eller skal jeg have mørtel under hele pladen ?

Hvis du vil, kan du :-)
Annonce
Jeg ville lægge dem i fliseklæber eller multipladelimen og bruge en grov tandspartel, - og dermed også under hele pladen, bare for at være sikker på at der ikke er én i bunden som knækker pga manglende understøtning, - du ved lige når du sætter den sidste i toppen   
Hej
Du har ret, jeg vil komme mørtel under hele pladen, så den ikke knækker efterfølgende.
Tak for rådet!

Hvis du vil, kan du :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis