Seat Mii Nov. 2012

Min lille bil har fået nyt batteri, og dermed "tabt" kode til baksensor, fortalte mekanikerens kompurter.

Var den vej af aut. værksted som oplýste mig at en sådan kode ikke eksisterede, Hmm bum bum.

Er der en Sagkyndig her?

Som kan give et vink til hvordan denne "nød knækkes"

Kunne selvfølgelig bestille en tid på et Aut. værksted, og betale for at få fejlsøgt.

Hvad gør jeg når jeg løber panden mod muren så at sige, for modstridende oplysninger, som det ser ud for mig lige nu.

Må jeg takke på min sædvanlige vis for en håndsrækning?

Det ku' jo være en som havde nyttige info. om dette.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Min lille bil har fået nyt batteri, og dermed... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg mener at dengang før du skiftede batteri hvordan viste baksensorene  at du var tæt på noget. Havde det forbindelse til din radio?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der var ikke noget galt før batteriet "faldet sammen" og fik Falck til at starte så jeg kunne køre til mekanikeren
har ikke forbindelse med radioen.

Nej havde ikke været tæt på noget forinden.

Har ikke en døjt forstand på biler og dens mekanik, jeg er træmand der mener jeg at jeg ved lidt efter ca 50 år efterhånden.

Mvh. Jan.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Sensor gav "før" en høj lyd og højere desto tætter du kom på F.eks. et stakit eller andet, bare en person gik bagom gav den lyd.

Jeg kender vist ikke til termerne her, så måske forkert at skrive baksensor??

Men har fået så mange oplysninger, så "kører" måske meget rundt i begreberne her.

3 små runde tingester i den bagerste kofanger og noget i for også, selv i spejlene er der lyd om jeg kommer tæt på.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Og din radio virker?  Jeg tror ikke at min tester kan gi noget din mekaniker ikke kan Min tester kan udlæse fejlkoder med et nr. eller den kan komme med en konkret oplysning feks om o2 sensor i bank 1 osv. Det er bare at engang imellem er fejlen som følge af noget andet. Som eks så viste den fejl ved o2sensor men problemet var at en kølevandssensor var i udu. Deraf forkert o2 aflæsning. Så jeg forstår stadig ikke hvad du oplever som et problem. Når du køre i bilen. Kommer bilen med en melding? Det kan self også være en ledning som de skriver på fb. Automester burde vide meget mere om personbiler end jeg  som har arbejdet med entreprenørmaskiner.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Ok kovas det er helt fint.

Tak for din tid og medvirken.

Rigtig god dag til dig.

Mvh Jan.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Annonce
puha - her er jeg sikker på at mit lokale værksted ville kunne finde fejlen - men det er jo langt væk - og du har en bil hvor der burde være kompetencer i nærheden.. (Træfolk kan faktisk godt noget med maskiner.).. og du ved selv, at der er forskel på en Martin og en Robland.. så du har jo selv valgt, på en måde - synes jeg..
så du må ned til mekanikeren - og som jeg hører det.. måske vælge et andet værksted (nogle gange skal man finde et sted, hvor man har bedre kemi = bedre service m.m.)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Natur.

Tak for dit svar.

Jeg føler selv at kemien & servicen er 1. klasses, og timelønnen er absolut rimelig i forhold til det Aut. værksted så det vel bare at se tiden lidt an, mekanikeren er sat på opgaven, tror bare ikke han har "hele pakken" på sin pc til fejlsøgning, men det er bare min antagelse.
Måske må jeg "ty" til et aut. værksted for at få det fixet, som aller sidste udvej, lidt øv, men sådan er det jo.

Og ja kender godt forskel på træbearbejdningsmaskiner vil jeg mene i år 1 Jan. er det 50 år siden jeg kom i lære, så der hænger vel lidt ved.

Rigtig go weekend til dig.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
@maskinsnedker... jo, jeg er ikke i tvivl om, at du kan dit kram.. men her er valgt et værksted, der brænder for min/vores lidt specielle biler.. de har ej heller alle testere.. men ok - der er nok også lidt flere penge at spille/nørde for på en "Martin" end en "Robland" - uden at jeg forhåbentlig fornærmer dig..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Martin.

Nej nej Martin, jeg er ikke så let at fornærme, det er spild af tid, der ska' meget til før jeg "trækker stikket" kan jeg love dig.  

Ps. Jeg har en billig høvl/afretter
fra Harald Nyborg, som jeg har lavet om fra remtrukket til kædetrukket (fremtrækket) for ca. 500,- Kr.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hej, jeg vil anbefale du kører på et autoriseret værksted og får kodet bilen.
Jeg er stadigvæk godt nok kun VAG-mekanikerlærling. Og er nu bedst til det mekaniske. Men det er mit besyv.
Vi oplever tit at hurtigt kunne løse denne slags problemer. 

Der kan nemt opstå nogle komplikationer med de elektriske komponenter i en bil, når man skifter et batteri. Især hvis batteriet er uoriginalt.
Det er bestemt ikke altid. Men nogle gange kan komponenterne godt f.eks. genstarte forkert. Derudover skal bilen også kodes til det nye batteri. Det ved jeg ikke, om de har kunnet gøre eller om det kun er VAG-testere der kan det.
Alt afhængigt af hvad der var galt med dit gamle batteri, kunne VAG have tilbudt kulance på et originalt batteri.

Men i det hele taget bliver det svært at få kodet baksensoren hos en uautoriseret mekaniker.

Venlig hilsen
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis