Seat Mii Nov. 2012

Min lille bil har fået nyt batteri, og dermed "tabt" kode til baksensor, fortalte mekanikerens kompurter.

Var den vej af aut. værksted som oplýste mig at en sådan kode ikke eksisterede, Hmm bum bum.

Er der en Sagkyndig her?

Som kan give et vink til hvordan denne "nød knækkes"

Kunne selvfølgelig bestille en tid på et Aut. værksted, og betale for at få fejlsøgt.

Hvad gør jeg når jeg løber panden mod muren så at sige, for modstridende oplysninger, som det ser ud for mig lige nu.

Må jeg takke på min sædvanlige vis for en håndsrækning?

Det ku' jo være en som havde nyttige info. om dette.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at se på vagcars.dk der er et kort over folk, som har grej til at udlæse fejl på biler fra vw koncernen

fase
Men hvad er problemet? Hvis man googler din tekst så kommer der ingen hit det tyder påat mekanikerens komputer er forkert på den. Jeg har en kode udlæser til vw og der kommer altid et fejlkode nr. som man så kan søge på. På en måde minder det mig om det sidste problemjeg havde med min polo også fra 12. Den viste fejl og nr sagde at abs blok var i udu. Ved yderlige søgninger var der gode folk som fortalt at denne fejl ofte var en bladsikring som sidder i toppen af batteridækslet. Peøv at se der det var overvejende de samme dele som blev brugt tilde forskellige mærker.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
@ Fabrin & kovas.

Tak for jeres svar, det er værdsat bestemt.

Fabrin:
Jeg vil kikke på det.

kovas:
Når jeg skriver modstridende oplysninger, er det fordi "min" mekaniker (automester" får en fejlmelding som "kode tabt" som jeg først skrev i min tråd.

Og en kode kan jo være hvad som helst mellem himmel og jord.

Så spurgte ved den nærmeste Seat forhandler, der blev svaret at der ingen kode var til parkerings sensoren (3 styks i kofangeren)

Fik at vide at jeg jo kunne bestille tid osv. til fejludlæsning, så det er jo nok den "sti" jeg må følge.

Mekanikeren lovede mig at han ville undersøge hvad det.

Så endnu engang tak for jeres svar og i tog jer tid til at hjælpe mig.

Må nok vride muldvarpen, nyere biler er ikke så nemme, men har mange andre fordele, men reparationerne en u ungålig ting når de får en vis alder.

Go' dag til jer.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
"Nyere biler" Fra 2012 .....   

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Nå ja nyere og nyere det har du jo ret i, men der findes jo også meget gamle biler ikke.  

Men for mig er den "nyere" hvor gamle ska' de da være for ikke at være nyere, er vel et fortolknings?

Go dag til dig schortcut solen skinne så skønt.  

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Annonce
Det var ikke ondt ment.
Personligt har jeg en Peugeot 308 sw fra 2015. Som egentlige er en god nok bil til mig.

Ældstearvingen er på noget Bilabonnement, så han får ny bil hver 3. måned.

Lidt bøvlet når han skal oplyse nummerplade m.m. til parkeringsselskabet i hans ejendom.

Men ny bil. Det har han altid..


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Kan du ikke beskrive hvad der sker. Kommer der en lampe som lyser eller hvordan ser du at noget er galt? Nu skriver du at det er i forbindelse med batteriskift. Der er jo mange biler som skal ha kodet musikanlægget pga tyverisikring når batteriet har været koblet fra. Men det burde din mekaniker da vide. Er det en lampe der lyser kan man slette tilfældige fejt ved at tage batteriet fra i ti min så resetter den til fabriksstandard.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Ja fik skifte batteri for ca. 14 dage siden vist d. 30 Marts.

Mekkeren forbandt en computer til stikket og tastede noget ind, så ikke hvad, det er jo coronatid,

Da jeg bakkede ud fik jeg et lille chok over den hylelyd som ikke før havde været der, men tænkte ikke så meget over det.

Indtil i går hvor jeg fik nogle nýe sutter unde, da snakkede vi om det, sensoren plejede at give en lyd når nogen/noget kom tæt på.

Så han brugte komputeren i går hvorpå der stod at en kode var tabt, det skrev jeg vist også i min indledning
Nej det ved jeg godt scortcut derfor også  

Helt fint ingen dårlige tanker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Er det en bak sensor som viser noget på skærmen i din radio?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Nej på mekanikerens komputer kovas.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis