Renovering af sandkalksten

Hej
Jeg har en facade der kræver en behandling. Se billede.

Det er kløvede sandkalksten.
Jeg overvejer om jeg kan give dem en omgang med Skalcem 1000
https://skalflex.dk/shop/produktgruppe/skalcem1000.aspx

Nogen der har erfaringer med dette?

Mvh Brian
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Selvfølgelig Kalksandsten* 
Hej Brian,

Jeg har ikke svaret, men jeg har overvejet det samme på mit kløvede kalksandsten's hus.
Har en lå mur i haven, som jeg tænker at prøve det på denne sommer :)

Så hvis jeg kommer før dig, ligger jeg gerne et billede op.
Hej Thomas.
Jeg har fået svar fra skalflex:
Hej Brian.
Prøv at se vores Skalcem 1000, som er en hvid svummemørtel, særlig velegnet til kløvede kalksandsten: https://skalflex.dk/shop/produktgruppe/skalcem1000.aspx

Afrenses og så skal der bruges binder!

Så jeg må hellere i gang over sommeren. Jeg har hørt fra flere på en gruppe på facebook at de har gode erfaringer med produktet!

Mvh Brian
Hej Begge,

Jeg har netop købt et hus med kløvet kalksten og overvejer præcis det samme produkt. Hvad var jeres erfaringer med produktet (arbejdsmetoder, sværhedsgrad mv) og har I evt. et billede af det færdige resultat?

MVH
Morten
Hej Morten

Jeg har hermed vedhæftet et efter billede :) Før billedet ser du oven for! Det er blevet sindssygt godt! Det er ikke svært at arbejde med, men det sviner lidt, så jeg har haft en presenning liggende hvor jeg "malede" Husk primer inden påføring af mørtel. Og så skal blandingen af mørtel hverken være for tynd eller tyk. Jeg brugte et par kalkkoste til påføringen. (køb gerne et par ekstra, da de bliver lidt slidte efter brug)
Du skal nok vente til foråret når vejret er bedre! 

Annonce
Det ser godt ud! Tænker lidt på det samme. Tænker at det er nemt at reparere, hvis man skal lave et eller andet, fordi så smører man vel bare et lag på omkring reparationen?
Hej Brian,

JA det ser super flot ud - godt gået! Kunne jeg lokke dig til at tage et nær billede således jeg kan se hvor meget du har smurt på mv? Og tak fordi du besvarede mit spørgsmål. Når jeg forhåbentlig går i gang til sommer så skal jeg nok lægge resultatet op :)  Endnu engang mange tak for hjælpen.
Jeg har bare smurt på så det dækker. Det ser du hurtigt når du påfører det. Bare sørg for at det ikke er for tykt til at arbejde med og ikke for tyndt så det løber. Det er heldigvis nemt at gøre tykkere eller tyndere. 
Hej Brian Det ser rigtig godt ud og det er nu noget vi overvejer til vores trætte hvide hus, men kan du ligge et billede på lidt tættere på? Så jeg får en ide til hvor meget af murstene der træder frem. Mvh Mette
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også