Indstilling af baxi fyr

Hej,

Vi havde egentlig slukket for varmen, fordi det var så godt vejr i påsken, men nu hvor det blev køligere igen, så er det jo egentlig lidt for koldt uden varme. Vi har et Baxifyr, som er koblet til radiatorer rundt omkring i huset, men det er også koblet til gulvvarme i stuen og soveværelset. Den gulvvarme kunne vi godt tænke os ikke blev tændt, men resten blev tændt, da det ellers er for varmt, når vi skal sove.

Så vidt jeg kan se på fyret, så er der kun en varmekredspå vores fyr. Er der nogle der ved, om det er muligt at gøre så? Eller har et bud på, hvordan vi ellers kan få det løst, så vi ikke går og fryser nu?

Vi har endnu ikke boet i vores hus i et år, så det hele er meget nyt for os stadigvæk.

Hilsen,
Majken
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der ikke en ventil til at lukke for gulvvarmen, så det ikke virker, men centralvarmen bare kører videre. Stop cirkulationspumpen til gulvvarmen.

fase
​Så vidt jeg ved er der ikke. Det er den eneste varmekilde i stue og soveværelset, men så vidt jeg ved er der ikke en sådan ventil. 

S. Fabrin skrev den 15-04-2020 08:26:06

Er der ikke en ventil til at lukke for gulvvarmen, så det ikke virker, men centralvarmen bare kører videre. Stop cirkulationspumpen til gulvvarmen.

Har du ikke et billede, der viser fyret, og hvor gulvvarmen er koblet til.

fase
Her er billedet af fyret, dog ved jeg ikke, hvor gulvvarmen er sat til henne. 
Er der ikke nole rør til højre for fyret, som kunne give et fingerpeg i den rigtige retning?

fase
Annonce
Rørene går allesammen ned i gulvet, så det er svært at vide, hvad der skulle være til hvad 🤔
Så er det ikke nemt at hjælpe dig.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis