Troldtekt kiplinje

Hej med jer.
Jeg skal til at sætte troldtekt op i min garage. Har ca 100 m2 med åbent til kip. Er der nogen der har et tip til hvordan jeg laver en flot lige linje hvor pladerne mødes i kip? 😊

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ved at starte i kip med opsætning efter laser eller snor.

 

uldal skrev den 14-04-2020 17:53:11

Ved at starte i kip med opsætning efter laser eller snor.

 Det er også planen med en snor indtil videre, men det kunne jo være der var nogen som havde en bedre ide 😊

Det skal måske lige nævnes at pladerne kommer til at sidde på langs af spærene, så det bliver de korte kanter som mødes i kippen. Sådan er det lavet i resten af huset af den tidligere ejer, så jeg synes det skal være ens 😊
Når man arbejder med plader så er der nok at gøre med at holde dem, få fat i skrue, skrue fast o.s.v. Hvis man samtidig skal kigge efter snor så er det ofte for meget. Så jeg vil foreslå at du skruer et bræt eller liste fast ( efter snor ) som du så støder plader imod. Kan denne sidde netop med korrekt afstand til den anden kip side, så kan pladen i den anden side smutte under.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis