Udendørsbelsyning

Hej

Jeg har nogle udendørslamper som skal sidde på en træ væg langs indkørslen - omkring 16 lamper. De er alle på LED, og dermed ikke trækker så meget strøm. Er det iorden at sætte dem alle i parallel forbindelse på et kabel (3x1.5mm^2). Regner med at hver lampe tilsluttes til kablet i IP66 samledåser. En elektrikker tilslutter enden af kablet til en allerede eksisterende installation eller ny gruppe, er ikke sikker... Spørgsmålet er om det er den rigtige måde at gøre det på?
Hej Jeg har nogle udendørslamper som skal sidde... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville nok dividere med 4 i antal samledåser, og så skjule kabler så godt som muligt. Kan der afmonteres et bræt så kan man måske fiske kabler ind i væggen.
Så bruger du dobbelt samlemuffer til Nul og tændledning + eventuel jordleder ( hvis den skal bruges i lamper) enkelt muffer til fase og den sidste leder. Der kan udmærket monteres 6 ledere i hver dobbelt samlemuffe.
Og læg dem lidt ordentlig i samledåsen. Hvis alle muffer ligger på række ser det proff. ud og let at fejl finde på.
Du kan bruge Denne dåse, som også kan købes i andre farver.
Der hvor kabler skal ind i indbyggede bløde membraner har nogen for vane at stikke en kniv op så kablet kan komme ind. DET ER NO GO Man kan punktere membran med en skruetrækker, og så skubbes kablet op og trækkes en anelse ud igen, så kommer membran til at lægge sig meget vandtæt.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis