Filt eller ej på loft?

Hej alle,
Jeg har søgt en del i gamle tråde, men synes ikke jeg fandt klart svar.
Jeg er ved at lave nyt køkken alrum, og i den forbindelse loft i 2 lag gips forskudt.
Alt er spartlet, slebet og lækkert, så nu skal der filt på. MEN!
Spurgte en maler til nogle smarte tricks for nemt at sætte filt op da mine baner bliver 8 meter lange, og i den forbindelse sagde maleren; DROP Filten, det bedste er at male det direkte, så kan du reparere med spartel og slibe lidt igen hvis der er lunker, og male igen. Så kan du altid nemt reparere? Han påstod de sjældent brugte filt på lofter i dag ved nybyggeri?

Så filt eller "filt ikke" på loft?

Danny

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg synes filten for loftet til at se mere "pudset"/blødt ud hvilket vel er at foretrække.
Filt er nu også nemt at rep. På 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Er meget enig med din maler.. Filt på lofter giver ingen effekt og er spild af materialer, penge og tid.. Filt bliver stort set aldrig brugt på lofter og faktisk er det egnet til at sætte på gamle porøse pudslofter for at holde det sammen og undgå revner. Hvis du begynder at lave større reparationer på filt vil det især blive synligt på loftet grundet lysindfaldet.

Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også