Hæve styret på Kildemoes cykel

Min datter har brug for at få hæve styret en smule. Jeg har løsnet den lang bolt foroven i styret, og jeg har også løsnet den store møtrik omkring styrpinden forneden.

Men skidtet sidder uhjælpeligt fast alligevel. Jeg har prøvet med WD40 og ventet et par dage, men det sidder stadig fast.

Er der noget jeg har overset, eller er det bare groet godt og grundigt fast? Er det et eller andet trick?
Min datter har brug for at få hæve styret en... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Eller gi den godt med wd40 og lad den stå til i morgen.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Det er heller ikke sikkert at det lykkedes. Min ene søn købte en brugt cykel og ville ha saddelpinden længere op. Det er stadig ikke lykkedes for ham trods mængder af wd40. Han kan bruge den, men aftalen er at når det her corona er ovre så kommer jeg omkring med bayonetsaven og så saver vi den af og flækker stumpen så den kan komme op. Det det aluminium kan være noget værre møg at skille ad.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
I mit tilfælde er problemet at kilebolten forneden er faldet helt af, så jeg kan ikke stramme den igen. Og selv om den sidder ufatteligt godt fast nu, skal det jo lige passe at styret giver sig mens min datter kører på den så hun styrter. Så jeg må have skidtet af! (Eller sende den til cykelbiksen)
Jeg endte med at give op. Tog endda hjulet af og satte en stylte ind mellem forgaflen som foreslået her. Og halvanden liter god cola gik til spilde og hjalp heller ikke!

Så tog jeg den cykelsmeden. Han gav også op! Det var i det mindste en slags oprejsning :)

Heldigvis lykkedes det mig, da jeg havde hjulet af, at skubbe kilemøtrikken op på plads så jeg kunne skrue bolten på plads. Så nu må hun køre med den som den er til hun alligevel snart skal have en større cykel.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis