Hvordan slukker jeg vandet?

Jeg skal have en vandhane ned - og skal derfor have slukket for vandet.

Men når jeg drejer på (hvad jeg troede var) hovedhanen - så sker der ingenting! Der er umiddelbart ingen andre steder der burde komme vand ind... Jeg drejer selvfølgelig det grønne håndtag med uret til man ikke kan dreje mere - men vandet løber ligeså meget som før!

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en ældgammel hane. Du må ud i fortovet, for at afbryde. Det er ikke godt,du ikke kan lukke for hele huset. Vandskade - forsikring ..... prøv at sætte en vandpumpetang på selve spindlen. Det kan være du kan presse det sidste ud af den.

 

Der er den risiko at hanen har sat sig.
Har du 1. sal? Der kan være en del vand i rørene i resten af huset som kan få det til at virke som om der stadig er tryk på hvis du tapper i nederste plan i huset.

Hvor sidder din vandmåler? Der skal også gerne være afspærringshane før og efter vandmåler.
uldal skrev den 14-04-2020 12:59:11

Det er en ældgammel hane. Du må ud i fortovet, for at afbryde. Det er ikke godt,du ikke kan lukke for hele huset. Vandskade - forsikring ..... prøv at sætte en vandpumpetang på selve spindlen. Det kan være du kan presse det sidste ud af den.

 Prøver at kigge ude i brønden. Tænkte også at det er rimelig skidt hvis man ikke kan lukke for vandet!

Den er ikke svær at dreje på, og man kan se at den går længere ind når man skruer den i. Så tvivler på det vil hjælpe med en tang.
AKjeldsen skrev den 14-04-2020 13:00:43

Der er den risiko at hanen har sat sig.
Har du 1. sal? Der kan være en del vand i rørene i resten af huset som kan få det til at virke som om der stadig er tryk på hvis du tapper i nederste plan i huset.

Hvor sidder din vandmåler? Der skal også gerne være afspærringshane før og efter vandmåler.

 Jeg har kun 1 plan. Må lige se ude i brønden om ikke jeg kan lukke der. :) 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis