mellem battri og sikringsboks

Hej.ville lige spørge er der nogle der kan sige mig hvad denne lille blå boks er? den sidder mellem batteri og sikrings boks.
jeg vil gerne skift begge dele, så det bliver nyt, nogle forslag?
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den blå ligner et relæ, men jo ikke nemt at se hvilken funktion det har.


Vi prøver igen, i morgen --
Synes bare ikke det ser kraftig nok ud til at være et skillerelæ, men prøv at tegn et lille diagram over ledningsføringerne, så giver det måske mere mening.

Vi prøver igen, i morgen --
Den blå kasse er med 99% garanti et relæ, som styrer et eller andet. Hvad er ikke til at se. Der forsvinder en orange ledning et sted hen. Om det er styreledningen til relæet, er ikke til at se. Allano33 du er en særdeles modig mand, hvis du kan leve med den ledningsføring fra batterierne. Der er overhovedet ingen sikringer ved batterierne, og med de tynde ledninger abonnerer du på en brand i systemet. 

fase
Jamen det er jo netop derfor jeg spørger, jeg vil jo gerne renovere denne ledningsføring
men for gøre det, er jeg jo nødt til at vide hvad tingene er og hvilken funktion de har.
den orange ledning er ført rundt og ender oppe i instrumetbordet som stel tror jeg.

S. Fabrin, bare for at være sikker så er det de 2 røde ledninger fra relæet der er for tynde
ikk, hviken kvadrat tænker du de skal være?
Annonce
Så længe du ikke ved funktionen af relæet, er det ikke nemt at komme med et bud på lednings kvadrat.
Relæet kunne jo gå over tændingen, og så kun levere strøm til småforbrugere, når der er tænding på.

Som før nævnt vil det være nemmere at komme med gode råd, hvis du tegner et diagram over ledningsføringerne.

De 3 sikringer som ligner noget fra en gruppetavle fra et hus, hvad er de til ?

Vi prøver igen, i morgen --
okay jeg laver en tegning og lægge op.
Håber at dette kan bruges
For nu at tage det med de tynde ledninger først. Ledningerne, som forbinder batterierne bør være 16 mm2. Hvordan bliver batterierne ladet op? Med det mener jeg, hvor kommer strømmen til opladning fra, og i hvilken ledning? Prøv også at finde ud af, hvad relæet laver. Hvorfor er der tre batterier, er der et startbatteri og to forbrugsbatterier?

fase
Nu du har lavet en tegning, er det nemmere at se, hvad der er hvad. Relæet kobler sikkert ladekredsen fra, når starteren betjenes for ikke at tage strøm fra forbrugsbatterierne. Startbatteriet er så formentlig det enlige nederst i det første billede. De to andre er så forbrugsbatterierne, som bliver ladet op, når startbatteriet bliver ladet. Kan det passe?

fase
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis