mellem battri og sikringsboks

Hej.ville lige spørge er der nogle der kan sige mig hvad denne lille blå boks er? den sidder mellem batteri og sikrings boks.
jeg vil gerne skift begge dele, så det bliver nyt, nogle forslag?
Hej.ville lige spørge er der nogle der kan sige... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det blå kunne jo godt være et skillerelæ, hvis der lades på startbatteriet, så åbnes det først for ladning på de 2 forbrugsbatterier, når startbatteriet er opladet.

Prøv at kikke efter om der står noget på det blå relæ

Synes bare det ser lidt klejnt ud til et skillerelæ, måske der bare sidder en kontakt i instrumentpanelet, så du selv kan slå det til og fra.
Du burde kunne høre relæet "klappe" når det bliver aktiveret..


Vi prøver igen, i morgen --
S. Fabrin skrev den 14-04-2020 17:17:39

Det er ikke et skillerelæ. Det er bare lavet sådan, at relæet er koblet ud, når starteren tørner motoren. Og sker der en fejl, så skal du bare se ledningerne omkring start- og ladekreds gløde.

Ja er det er nok sådan det virker  
Så vil jeg anbefale dig at bruge et skillerelæ istedet for, det kan fås fra godt et par hundrede kr, og op..
Det blå relæ ligner ikke noget der kan håndtere større strømstyrker, så hvis du tømmer startbatteriet for strøm, risikere du det hele brænder af.

Hvad er den hvide sikringsgruppe til ?

 


Vi prøver igen, i morgen --
Det blå relæ klarer 30A. Den hvide sikringsgruppe er sikringer til forbrugere. Den skal også ud på den blå hylde og erstattes med noget bedre.

fase
Biltema har både sikringbokse og nulskinner, som passer sammen, og er til brug i din båd.

fase
okay mange tak for hjælpen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis