Slibe i bordplade

Jeg har et sofabord i valnøddefiner, som er blevet slebet ned så mange gange nu at valnøddefineren forsvinder. Mit spørgsmål er hvordan sådan et bord er bygget op? Vil man kunne slibe det helt med en båndpudser og så ramme valnøddefiner igen🙏
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bordet er med al mulig sandsynlighed en krydsfinerplade af andet materiale (billigere!) end valnød og så med et tyndt lag valnødfiner ovenpå. Hvis du fortsætter med at slibe kommer du jo bare ned til krydsfineren.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Jo det har jeg også tænk, men jeg synes bare ikke det ligner kryds finer??
Er ret sikker på at det ikke er mdf, det ser sådan her ud under hvor set er skåret skråt. 
Det er helt tydeligt krydsfiner.
Hvad skulle godtgøre at lægge dyr finer inde midt i en plade? Det er bare en ældre type krydsfiner.
Der er jo en årsag til at fineren ligger på toppen. Det er selvfølgelig fordi den er dyrere end resten af pladen. Man brugte også en ringere kvalitet finer til bunden, fordi den jo af gode grunde sad hvor den sad  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
Det giver god mening👍  Så er der nok ikke så meget at gøre!
aah ja, jeg så lige kanten som en kantliste.. men ja, det er krydsfiner.. find på noget at lime på det, der kan give sættet nyt liv - evt. en laminat eller linoleum?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvad med at få en snedker til at lime et lag valnøddefiner på bordpladen.

fase
Ja jeg ville også sende det til en snedker. Har selv fået ny finér på dele af vores spisebord. Det er ikke helt billigt, men det ser bare super godt ud bagefter også kan man nyde resultatet hver dag

Jeg kan anbefale ham jeg brugte, men han ligger i Hillerød så det kommer an på hvor i landet du er 

Ask
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis