Oilefyr og tank og "rensende additiv"

Hej :-)

Når man køber fyringsolie kan man jo vælge diverse ekstra gode olier, hvor der tales om at der er tilsat fyringsolien et "rensende additiv" der holder fyret og dysen rent.
.
Er det nogen der ved hvad dette additiv præcist er.

Og andet spørgsmål er: kan man købe dette "additiv" eller bare noget lignende selv, altså en væske man selv hælder i olietanken der hjælper systemet og dysen med at forblive rent?

hilsen
Tom

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har selv oliefyr, og mener mest det er for at olien ikke skal fryse, mest aktuelt med en udendørs overjordisk tank.


Vi prøver igen, i morgen --
Jeg bruger dette her link i min traktor+ foruden noget for at modvirke dieselpest. Særligt nu hvor der er så meget biodiesel i. Men hvad koster det extra fra oliefirmaet? for det her bliver nok lidt dyrt.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Brug hellere pengene på et årligt eftersyn, hvor dysen og diverse filtre bliver skifter.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

je_ns skrev den 13-04-2020 17:58:26

Har selv oliefyr, og mener mest det er for at olien ikke skal fryse, mest aktuelt med en udendørs overjordisk tank.

Ja, men de påstår jo også at det også holder "systemet rent"

 LOL, måske skulle man tage en slurk af det :-)

kovas skrev den 13-04-2020 18:31:36

Jeg bruger dette her link i min traktor+ foruden noget for at modvirke dieselpest. Særligt nu hvor der er så meget biodiesel i. Men hvad koster det extra fra oliefirmaet? for det her bliver nok lidt dyrt.

 aha, tak........ ja, det kan meget vel være sådan noget de kommer i.


 fyringsolien med additivet  koster ca.200 til 300 kr mere per 1000 liter oile, end basis oile


Og hvor meget de kommer i er jo umuligt at vide. da tankvognen jo har mange tusinde liter i sig, det kan jo i pricippet være bare en lille smule, og så skal man betale 300 kr for det. Det er jo umuligt at undersøge. 

Annonce
Epoxymanden skrev den 13-04-2020 23:16:31

Brug hellere pengene på et årligt eftersyn, hvor dysen og diverse filtre bliver skifter.

Tror du det, du har ikke så meget tiltro til løftet om renere system og dyse kan jeg forstå?

 

Jeg bruger den olie (Shell) der skulle være tilsat nogle additiver, synes nu ikke det gør den store forskel, får skiftet dyse, filter, og renset kedlen årligt alligevel, og man kan godt se at filter og dyse er lidt snavset.
Man skulle vist bruge lidt mindre olie, men det er svært at se, da forbruget jo svinger lidt.


Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 14-04-2020 06:29:34

Jeg bruger den olie (Shell) der skulle være tilsat nogle additiver, synes nu ikke det gør den store forskel, får skiftet dyse, filter, og renset kedlen årligt alligevel, og man kan godt se at filter og dyse er lidt snavset.
Man skulle vist bruge lidt mindre olie, men det er svært at se, da forbruget jo svinger lidt.

 Ja, det ville være rart hvis de ville fortælle hvor meget af dette additiv der er i og måske lægge nogle billeder op hvor de viser forskellen på fyr / dyse  "med og uden additiver "


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også