Hejs til lysekrone

Vi har en 10 armet lysekrone, som vi skal have op at hænge i stuen hvor vi har ca 4 meter til loftet. Vi vil gerne have et hejs, så vi nemt kan komme til at skifte en pære eller tørre støv af på den. Jeg har haft kontakt til et firma som laver hejs, men kun til store lysekroner, som hænger i blandt andet kirker. De havde desværre ikke kendskab til andre som laver hejs til små lysekroner. Jeg vil gerne høre om der er nogen herinde som enten har kendskab til hvor man kan købe et hejs eller ved hvordan man laver et
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Nu har vi jo kun dine oplysninger og så billedet og kan kun " opfinde " ud fra det.
Det er da peace off cake eller på dansk pærelet.
I hænger den op i en wire. Denne går op over en rulle over eller under loftet hen over en af skabene og via en rulle ned til et lod / massiv jernklods inde bag i skabet som vejer lidt mere end lysekronen. For at lysekronen ikke skal svinge hver gang i lægger noget ind i skab kan loddet hænge ned i et plastrør. Når kronen skal ned løftes loddet op.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Vil du så føre ledningen langs din wire og tilbage igen langs wire'en til loftsudtaget?

Hvis du fører din ophængning op på loftet, kan der her ligge 4 meter ledning forbundet til bagsiden af loftsudtaget, eller til et nyt udtag, der er monteret på loftet. Det tov, som lampen ophænges i kan vel blot fastgøres på loftet i en krog eller  lignende.
Der findes også lednings oprul til formålet. De er godt nok beregnet til mindre lamper og fungerer som i et rullegardin. Men de kan modificeres så ledning trækker ind når lampen hæves.
ELLER den kan monteres med spiralledning. som findes i de moderne hejselamper.
Mit indlæg var blot et hurtigt indspark som kræver lidt mere input i brainstorm før det er perfekt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis