tag på skur

Hej,
Jeg skal lave et nyt tag på mit redskabsskur i min kolonihave. Mener at hældningen er c. 7 grader.
Lige nu ligger der brædder med tagpap (det er et stykke som er røget af....) og desuden er det lidt utæt hist og her.
Jeg overvejer to løsninger men fælles for begge er Onduline-plader øverst:
1) ligge nogle lægter på tværs ovenpå det eksisterende tag, så slå Ondulineplader ned i dem, idet det nyværende tag kun er c. 18 mm tykt og som nævnt af noget varierende kvalitet.
2) pille det gamle tag og og ligge krydsfiner-plader, som herefter vil fungere som "undertag"

Mit spg er så:
Kan krydsfiner plader fungere som undertag på et skur? Har læst at der fra Onduline-plader kan dryppe kondens med tjære, så det vil jeg selvsagt gerne undgå. Men jeg er usikker på om krydsfiner-pladerne kan holde i længden, også selvom jeg vælger "kategori 3" kvaliteten.

Som afslutning jeg bygge en vindskede af trykimprægneret træ.

Ser frem til at høre fra jer.

Mvh Kristian
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Krydsfiner har det med at få skimmel, så brædder er bedre.
Det nemmeste er nok at ligge lægter oven på det gamle, hæv den lidt med plastklodser, så evt kondensvand kan rede væk.
Du kunne jo også ligge tagpap på igen..

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svar.
Men med tagpap, kan jeg ligge det oven på det eksisterende tagpap eller skal jeg tage det gamle tagpap af, eller skal jeg ligge en krydsfiner plade istedet?
Hvordan er det der ligger nu?
Er det et plant underlag?

Der hvor pappet mangler, er træet under frisk, eller har det taget skade af vandet?

Er ragpappet sømmet eller brændt på? 

Billeder forklarer rigtig meget...

MVH Njord
Det lyder som om, det ikke er verdens største bygning. Så mit råd er, at rykke hele skidtet ned. Pap, plader, lægter.
lægt op til stålplader. Underdug og klemlister derefter stål i fuld længde. Færdig med det til du blir gammel. Hvis du glemmer  noget gammelt, fugtigt træ,ender det med at det hele rådner op.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis