El

Mit lys i kælderen virker pludselig ikke, når jeg tag min polsøger.(lille skruetrækker) så lyser den både på den brune og blå ledning. Er det ikke noget rod, at der er plus på begge? Er det ikke en kortslutning ? Men sikringen er ikke gået?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Din polsøger anvender du herefter kun som skruetrækker, det er det den er bedst til. Du skriver ikke noget om hvilken lyskilde (pære eller lysstofrør), der ikke virker eller, hvor du måler. Måske er pæren sprungen. Den brune er fasen og den blå er nul.

fase
Helt enig i anvendelse af "polsøger"
Da jeg var lærling sagde svendene ofte. " En polsøger kan lyse selv om man blot stikker den i røven af en murer arbejdsmand. "
Når det er sagt, så kan din måling tyde på at nulleder ar afbrudt FORAN din måling. Så vil fasen gå igennem tændte lamper og nulleder vil være på 230 v som fasen.
Så det er ikke en kortslutning
Har du skilt noget ad så sæt et billede ind så det er nemmere at se hvad der er sket.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg skilte det ad og samlede det igen og nu lyser det:) så det må have været en løs forbindelse. Men i forbindelsen med det, kiggede jeg også lige på nogle af de her dåser som er et lukkede lampeudtag der styre spots via wireless batteritryk. Når jeg skruer udtaget ned, så sidder det bare op i loftet uden en orange dåse. Er det lovligt ? Eller er det ok fordi det ikke er et alm lampeudtag ?
Inden du får et svar, vil det være fint med et billede af udtaget set bagfra, og et billede der viser det, der er bagved.

fase
Der er før beskrevet "mirakler" Men jeg vil næsten påstå at dette udtag ikke kan sidde uden en eller anden form for dåse bag ved. Den er ret ny med den prop i midten.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis