Ny tagkonstroktion

Halløj LDS'er
Jeg står overfor at skal have lagt nye spær på mit værksted på ca 75 m2. Det skal være bjælkespær og da spændvidden er 6.40 m med 10 grader hældning bruger jeg 45x295 spær med en afstand på 0.4 m imellem.
Problemet er bare at jeg ikke kan få spærene til at ligge ovenpå ydervæggen og er derfor nød til at lave et træskelet indvendig med en bundrem forankret i betongulvet og så ellers sætte reglar op så jeg kan få lagt en toprem på som spærene bliver sat fast i med 47x167 bjælkesko

Og så til mit spørgsmål--
de reglar jeg regner med at bruge er 45x95 med 60 cm afstand imellem og en krydsfiner plader udenpå. Tror i det er en OK dimensionering af reglar til den størrelse tagflade og kan de holde til en ordentlig omgang sne uden at kollapse.

Og som toprem skruer jeg 2 stykker spærtræ i 45x195 sammen burde det ikke være fint nok at skrue spær på?

Kom endelig med forslag hvis i har andre gode ideer

--tobias-- 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lidt overkill, efter min mening:
1. Spærtræet behøver kun 600 mm afstand.
2. 95 mm reglar er nok. Men de skal være lige! billige reglar har det med at vride og revne.
3. overligger behøver ikke være så kraftig. du kan med fordel “hakke” spærene ned over remmen. Du sparer skoene og får bedre stabilitet.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis