Efterisolering af fritlagt rem

Hej. Jeg har netop købt en 70’er villa, fuldmuret, hvor der mellem tag og ydervægge er en fritlagt trærem.
Da remmen er noget smallere en væggen opstår der et hak øverst på væggen, se illustration. Jeg vil isolere indvendigt og fylde hakket så indvendige vægge fremstår plane.

MEN hvordan gør jeg det? Som skrevet er væggene fuldmuret. Min største bekymring er at der opstår revne imellem nuværende væg og det materiale jeg bruger til at lukke hakket.

Væggen skal fuldspartles bagefter så overfladen af materialet er ligegyldigt, så længe det “samarbejder” med eksisterende væg.

På forhånd tak for gode råd!


Jette, Lyngby
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan ikke passe, at det er remmen, du kan se indefra. Det må være et stykke krydsfiner, der dækker for en smule isolering. Modsat ville det pive og fløjte ind, når det blæser.
hvis du vil have det ud i flugt med væggen, så pil beklædningen ned, isoler og monter nye plader.


 

Hej Uldal,

Jo, den er god nok - det er remmen man kan se indvendigt. Den er ikke isoleret eller beklædt, hvor vildt det end lyder. Se oprindelig konstruktionstegning vedhæftet.

Nu hvor jeg gerne vil have indervæggen helt plan overvejer jeg at mure “hakket” op med mursten eller porebeton, da jeg forestiller mig at gips vil arbejde alt for meget og lave en revne hvor den murede væg og gipsen mødes.



Jette, Lyngby
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvor bred er “gesimsen”? Der skulle gerne være plads til fugtspærre og isolering. Du kan ikke pakke remmen ind. Der er risiko for kondens. Hvis du køber HH porebeton elementer, kan de saves i strimler og klæbes op med special klæber. Det er stabilt.
jeg er stadig i vildrede. Har du ingen hulmur? Hvordan er den afsluttet? Det er vel ikke kun over vinduerne, du har remmen?

 

Der er små 10 cm gesims indvendigt og udvendigt. Og helt korrekt remmen er ikke kun fritlagt over vinduerne. Væggene er opført med hulmur og afsluttet med rulleskifte og så ovenpå rulleskiftet ligger remmen. 

Jette, Lyngby

sådan har vi gjort ovre vinduerne. Lysning i krydsfiner med isolering mod remmen. Hvor der er væg, isolering mod rem og muret mod rummet. Det er gjort ved opførelsen. Du kan bruge HH porebeton i strimler og Sundolitplader i lille tykkelse

 

Tak for råd - det vil jeg begive mig i gang med. 

Jette, Lyngby
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også