Forkorte ledning med dobbelt samlemuffe?

Hej

Jeg vil gerne forkorte ledningen til min robotplæneklippers ladestation. Jeg har købt en dobbelt samlemuffe. Kan man bruge sådan en og skal de to røde og to blå hver for sig eller samles?
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor afkorter du ikke bare tilgangskablet ved at klippe det så det passer og sætte en ny stikprop på ..........

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Det kommer dælme an på, hvad du mener med en dobbelt samlemuffe. Og hvis der er 4 ledninger, så skal du nok bruge 4 samlemuffer, hvis du vil være sikker på funktionen efterfølgende.
Sådan en her.

Du må kun anvende en almindelig samlemuffe hvis det sker i en dåse også er det en elektriker der skal lave det.

Hvis du klipper kablet over kan du samle hver leder korrekt igen med krympeflex.
Men en nemmere løsning er altså at samle ledningen og sætte en strip omkring det stykke der er for meget. Det har jeg gjort med min robot plæneklipper. Så hænger der lidt ekstra kabel i et hjørne i skuret, det skader næppe 

Ask
Annonce
Ja det med stripsen ville jeg ønske jeg havde gjort, men har desværre allerede klippet kablet over, så hvad gør jeg herfra?
Ok  jeg havde misforstået dit spørgsmål , da det er svagstøm fra trafo til ladestation så kan du lave det som du vil , men det er rød til rød og blå til blå , det nemmeste er nok en dobbelt kronemuffe eller 2 alm samlemuffer......  

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Du skal samle de røde og de blå hver for dig, og den dobbelte samlemuffe du viser duer ikke - jo hvis du har to. Du kan godt samle kablet med samlemuffer, men er det mellem din stikkontakt og transformeren SKAL det laves ordentligt, så du ikke kan få stød. At samle det i en boks bliver noget klamp. Kør en tur til din elektrikker eller til en autoelektrikker. De kan samle ledningen med nogle presmuffer, som så skal "forsegles" med en krympemuffe. Det vil tage han 10 minutter, og så er det i orden.

Søren O
Det er mellem transformeren og ladestationen.
Nej det med en dobbelt samlemuffe virkede ikke. Så planen er at købe to enkelte almindelige samlemuffer og så rød og rød sammen og blå og blå. Vil det fungere?
Hvorfor virker det egentlig ikke med en dobbelt samlemuffe?
Hvordan skal jeg gøre med to samlemuffer. Jeg har allerede købt pakken og åbnet den.

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis