Revnet plast-slange - nogen idéer til nødtørftig lapning?

Jeg kom til at rage til denne plast-slange med en byggeplade i vores kolonihave, og resultatet var dette: Den revnede flere steder  
Jeg ved godt, at jeg burde udskifte slangen, men den er afløb for en brusekabine, som jeg er slemt nervøs for, at jeg ikke kan samle igen, hvis jeg skiller den ad - og det er nødvendigt for at skifte slangen   Så det vil jeg gerne udsætte så længe som overhovedet muligt.

Da det jo ikke gør noget, at slangen drypper, når vi bruger badet, vil jeg derfor gerne prøve at lappe den nødtørftigt. Men hvordan?

Jeg har overvejet at pakke den ind i husholdningsfilm og lægge gaffa udenpå. Men måske I har nogle bedre idéer?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Husholdningsfilm, og gaffa, eller isolerbånd ville da være ok, til nødløsning.

Isolerbånd holder nok bedre end gaffa...

Vi prøver igen, i morgen --
Haha. Det er vidst det man kalder fusk med ekstra fusk på  
Hvad er der på bagsiden af den OSB plade? Kan du ikke komme til at samle det hele med grå afløbsrør, så du kan komme af med det flexrør? Det vil vidst være den bedste løsning nu når de skal være...


je_ns skrev den 12-04-2020
Husholdningsfilm, og gaffa, eller isolerbånd ville da være ok, til nødløsning. Isolerbånd holder nok bedre end gaffa...

Vil overveje at opgradere til isolerbånd   men er lidt nervøs for, at slanges smuldrer totalt, når jeg strammer det til    

aaroe skrev den 12-04-2020
Haha. Det er vidst det man kalder fusk med ekstra fusk på  
Hvad er der på bagsiden af den OSB plade? Kan du ikke komme til at samle det hele med grå afløbsrør, så du kan komme af med det flexrør? Det vil vidst være den bedste løsning nu når de skal være...
Ja, totalt fusk med fusk på   Bag OSB-pladen står omtalte brusekabine på et gulv. Og det er også den vej, jeg vil prøve at komme ind til vandlåsen, hvis det ender med, at slangen skal udskiftes. Men som sagt: Jeg skal nok skille brusekabinen ad, og den var så skrækkelig at samle, at jeg kun nødigt vil binde an med at skille den ad igen. Sådan er det jo tit, når det skal være billigt   
Ja der er jo en vis risiko for at slangen er så mør, at den smuldre helt væk.


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis