Luft under nyt klikgulv - kan man udligne med noget?

Jeg er ved at lægge det nye klikgulv.
Først troede jeg at det var brættet der krummede (det første buede let opad på midten), så jeg skiftede til et der var lige. Der er dog stadig lidt luft mellem klikgulvet og undergulvet (No noise).
Betongulvet er egentlig rettet af, af en gulvmand, men det har måske ikke været nok.
Vil det forsvinde med tiden, eller bør jeg gøre noget? Kan jeg lægge lidt gulvpap ind under?
Det er i min side af soveværelset, og jeg orker ærlig talt ikke at det klaprer når jeg står ud af sengen hver morgen!
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I montagevejledningen står der hvad kravet er til underlaget - jeg mener, at det plejer at være omkring 2mm på en 2m rethold.

Hvor meget luft taler vi om? Det er svært at bedømme ud fra billedet. 
Prøv at sætte en retskinne  på og få et overblik over hvor meget det drejer sig om. Det ligner en forskel på 4-5 mm. Burde pro'en gøre ordentligt færdigt. Tager fem min for ham at trække noget spartel på.


Mvh Troels
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Der er en 3-4 mm. Jeg er med på at jeg kan få gulvmanden ud igen, men jeg vil bare gerne videre her og nu, og ikke om en uge, og undergulvet bil også skulle pilles af igen. Derfor tænkte jeg om det var en mulighed at udligne med gulvpap.

Dan dig et overblik med et retholdt eller waterpas. Køb nogle selvnivellerende spartelmasse og fiks det. Så er du hurtigt videre igen.

Jeg tænker ikke at giævpap og andet bliver godt på den lange bane 

Mvh. Christian M
 

Det er ikke nemt med selv nivellerende spartelmasse. Jeg har før lagt 1--2 lag gulvpap ind og det virker ok. det behøver kun at være nogle strimler. Giv dem en lille streg træ lim  imellem strimmel og det store stykke gulvpap så de ikke flytter sig

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg har selv lagt dobbelt lag undergulv et sted hvor der var en lunke. Dog godt nok det grønne undergulv men det virker stadig fint. 

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Tak for jeres tips. Jeg snakkede med gulvmanden, og han bekræftede mig i at et lag gulvpap eller to under diverse mindre lunker er helt fint, så det gør jeg. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også