Lyssensor mere end 12 m

Hej venner,
Skal bruge en sensor til nogle udendørslamper...
Alle dem j kan finde hos byggemarkederne er til 12m distance ... skal bruge ca 20m...har i nogle anbefalinger ? Google hjælper ikke så meget 
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vil mene du skal købe en mere så der sidder 2 på der dækker de 20 meter du skal bruge.

Er det helt udelukket, kan du være heldig, hvis du vipper den let opad, så den fanger længere ude. Men bestemt ikke noget jeg ville sætte nogen garantier på.

 

mdn skrev den 12-04-2020 16:11:44

Vil mene du skal købe en mere så der sidder 2 på der dækker de 20 meter du skal bruge.

Er det helt udelukket, kan du være heldig, hvis du vipper den let opad, så den fanger længere ude. Men bestemt ikke noget jeg ville sætte nogen garantier på.

 Hej , altså sætter to sensorer på 12m ved siden af og det giver 24m;)?

Tænker det måske er en indkørsel eller lignende du skal dække over. Så sæt en i hver ende, så rækker de jo sådan ca ind over hinanden.

 

mdn skrev den 12-04-2020 16:18:04

Tænker det måske er en indkørsel eller lignende du skal dække over. Så sæt en i hver ende, så rækker de jo sådan ca ind over hinanden.

 Korrekt men så skal der trækkes synlig ledning langs væg:(

Nej, sætte 1 sensor i hver ende af de 20 meter, så du i midten har dobbelt dækning, men der kun har enkelt dækning i "enderne".

 

Annonce
En bevægelses sensor skal helst brydes på tværs af "stålerne".
Typisk sætter folk dem op over deres garageport eller i bunden af indkørslen, og så skal de gerne række ud til den offentlige vej.
Dette virker ofte ikke fordi sensoren sender sine "ståler" ud i en vifteform, og der skal brydes 2 eller flere "ståler" for at detektoren tænder.
Men da viften bliver bredere og bredere jo længere du kommer væk fra sensoren, ja så kan du risikere at du "går imellem" to "stråler" og dermed tænder sensoren ikke.
Løsningen er, at det du skal detektere (feks en bil, eller person) bryder "strålerne" på tværs.
Så hvis du flytter detektoren ud på den ene side af indkørslen, ja så virker den, fordi du den kun skal række ca 3 meter og du kan ikke "snige" dig ind i mellem 2 "stråler".

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Steensen skrev den 12-04-2020 16:19:53

Nej, sætte 1 sensor i hver ende af de 20 meter, så du i midten har dobbelt dækning, men der kun har enkelt dækning i "enderne".

 Ja det er en løsning men det kræver grim synlig ledning indtil den anden ende...

erikkesvaert skrev den 12-04-2020 16:19:29

 Korrekt men så skal der trækkes synlig ledning langs væg:(

 Du må ikke trække ledninger, men kabel... Så træk det ud til de 10 meter og sæt den anden sensor op der. Hvis du graver kablet ned kan du ikke se det. 

35 cm med dækplade, 70 med kabel bånd over.


 

Hvis du har 230v tilgængeligt, findes der trådløse løsninger. 

Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Jeg har for en kunde opsat denne her. Du skal blot købe én ekstra trådløs sensor og opsætte den i modsatte ende af din indkørsel.
https://www.frishop.dk/pi/L620-spectra-trådløs-sensor-sort_8296088_21434.aspx?gclid=EAIaIQobChMIhYWc-qbj6AIVWuaaCh1srgUEEAQYBSABEgIk2vD_BwE​​​

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis