Fritliggende gamle asbestplader

svenliss
svenliss
149 5700
Min gamle garage/værksted har tag af asbest plader. Udvendigt er de dækket af et nyere ståltag, men indvendig ligger de frit, med risiko for drys ned i området. Vel ikke så smart, tænker jeg. Hvordan kan jeg neutralisere risikoen? Fjerne pladerne, overmale dem, lukke dem inde ved at beklæde spærene indvendig? eller din geniale idé?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
tror nu ikke de drysser, når de sidder i fred og ro, men eller kan du jo lave en loftsbeklædning af en slags.
Det kunne vel også være rat nok med lidt isolering, og en form for loftsbeklædning?

Hellere eje, end at leje.
karl smart
karl smart
1383 2600/2700
Nej de drysser ikke , det bedste er at lade dem være i fred , 

Elektriker gennem 45 år .
calle captiosus
 Life is not a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, thoroughly used up, totally worn out, and proclaiming...."WOW What a Ride!!"  -Mark Frost
Steensen
Steensen
1602 8700
Så længe du ikke har mekanisk belastning på dem, så er det bedst at lade dem være i fred.
Hvis du skal gøre noget, så skal du igang med "full moon suit", og så have fjernet dem, forsvarligt pakket dem ind, og så få dem afhentet/afleveret på korrekt og forsvarlig vis.

Annonce
svenliss
svenliss Trådstarter
149 5700
Tak for de 3 besvarelser - der jo meget ligner hinanden - og vel også det jeg selv kunne tænke mig frem til.
Det der beroliger mig mest, er at der ikke er egentlig risiko for drys, hvis pladerne får lov at ligge i fred.
Jeg overvejer på at beklæde spærene indvendigt, med isolering imellem - men konstruktionen er kringlet, så det er ikke ligetil.
Jeg læste også et sted, at myndighederne havde i overvejelse/kunne finde på at forlange alle asbesttage nedtaget - men den risiko kan man jo hverken gøre fra eller til.
Tak for nu - mvh. Svend Sølling Jensen - Thurø
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
x

Lignende indlæg

1. Er det her eternit med asbest?
    Lav-Hus (11 svar)
  2. Fugtskade på loft
    Lav-Hus (1 svar)
  3. Asbest og puds/spartelmasse
    Lav-Hus (37 svar)
  4. Er dette snavs eller asbest ?
    Lav-Hus (25 svar)
  5. Asbest i gipsplader?
    Lav-Hus (7 svar)
  6. Hvor lang til om at lægge nyt tag..
    Lav-Hus (26 svar)
  7. Nedgravede asbest tagplader
    Lav-Hus (27 svar)
  8. Sad og så en udsendelse på Kanal 5.
    Lav-Hus (8 svar)
  9. Tagskifte
    Lav-Hus (12 svar)
  10. Skur med Cembrit Planplader
    Lav-Hus (1 svar)

Har du et spørgsmål eller vil du hjælpe de andre?

Tilmeld dig som bruger nu og få adgang til det hele - det er gratis!

Tilmeld dig her