Fritliggende gamle asbestplader

Min gamle garage/værksted har tag af asbest plader. Udvendigt er de dækket af et nyere ståltag, men indvendig ligger de frit, med risiko for drys ned i området. Vel ikke så smart, tænker jeg. Hvordan kan jeg neutralisere risikoen? Fjerne pladerne, overmale dem, lukke dem inde ved at beklæde spærene indvendig? eller din geniale idé?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
tror nu ikke de drysser, når de sidder i fred og ro, men eller kan du jo lave en loftsbeklædning af en slags.
Det kunne vel også være rat nok med lidt isolering, og en form for loftsbeklædning?

Vi prøver igen, i morgen --
Så længe du ikke har mekanisk belastning på dem, så er det bedst at lade dem være i fred.
Hvis du skal gøre noget, så skal du igang med "full moon suit", og så have fjernet dem, forsvarligt pakket dem ind, og så få dem afhentet/afleveret på korrekt og forsvarlig vis.

 

Tak for de 3 besvarelser - der jo meget ligner hinanden - og vel også det jeg selv kunne tænke mig frem til.
Det der beroliger mig mest, er at der ikke er egentlig risiko for drys, hvis pladerne får lov at ligge i fred.
Jeg overvejer på at beklæde spærene indvendigt, med isolering imellem - men konstruktionen er kringlet, så det er ikke ligetil.
Jeg læste også et sted, at myndighederne havde i overvejelse/kunne finde på at forlange alle asbesttage nedtaget - men den risiko kan man jo hverken gøre fra eller til.
Tak for nu - mvh. Svend Sølling Jensen - Thurø
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis