Indmuring af Wavin Tigris koblingsdåser

Hejsa

Jeg har købt et sæt Wavin Tigris dobbeltldåse, som skal indmures i en kældervæg af leccablokke. Dåsernes ses på billedet nedenfor.

Nu spekulerer jeg på, hvor langt de skal ind i muren. Det beslag, som følger med, er umiddelbart beregnet til at skrue udenpå muren. Dermed vil dåsernes plastic stikke ca 12 mm ud af muren. Umiddelbart ville jeg forvente, at dåsernes forside skulle være plan med væggen eller lidt inde i væggen.

1) Skal jeg fræse beslaget ind i væggen, eller
2) skal jeg skrue beslaget direkte på væggen og lade dåserne stikke ud, eller
3) har jeg fået fat i det forkerte beslag,
4) eller hvad ?

På forhånd tak for hjælpen
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Muren skal vel pudses bagefter og så passer det, hvis du skruer beslaget fast på muren. Hvis der skal fliser på væggen tildannes fliserne så der kan fuges mellem fliser og dåse.

fase
Muren er pudset i forvejen, så jeg havde tænkt mig at nøjes med kun at pudse/spartle der, hvor der er skåret riller til rør og dåser. Den gang kælderen blev lavet, var der ingen, som tænkte på den vandhane.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Så vidt jeg kan se så kan det beslag monteres på 2 måder. Enten ned i en rille i plast huset så koblingsdåsen kommer ud i Puds lagets højde.
ELLER med de 2 små hakker i hver runding sættes beslaget fast under skruer og holde dåser på plads plan med muren.
Når mørtelen er fast kan beslag fjernes

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik
Det med rillerne havde jeg set, men jeg burde selv have tænkt på at forsøge med skruerne. Det er øjnene, man først bliver blind på...
Tak for hjælpen.
Mvh Ole
Hvis du selv kunne se det hele så er hele så er formålet ligesom gået fløjten med sådan et forum. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Du fræser dine dåser ind i væggen med beslag på, det gør ikke noget de kommer lidt for langt ind. Så montere du det sæt der hedder pladevægstilbehør 2. Der følger også en manchet med til membran. Nu kommer det hele ud af væggen som det skal og du kan skære det glat med væggen når denne er færdig. 

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Til Epoxymanden: Din opskrift er ok. men desværre til andet fabrikat/ system.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Til erik:  den viste dåse har vvs nr. 087281775 og inde på wavin passer vvs nr 0872811799 på. Så jeg vil mene min opskrift/fabrikat passer.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Undskyld, jeg havde denne i tankerne Uponor dobbelt koblingsdåse M7A 15 mm til mur

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også