Kan jeg finde valnødsfineret krydsfiner?

Hej Alle,

Jeg følger en amerikansk snedker på youtube der bygger møbler i "Walnut Plywood" som vel er en slags krydsfiner med et tyndt lag valnød på hver side. Jeg har forgæves forsøgt at finde tilsvarende plader i Danmark og kan kun finde fineret MDF eller spånplade - er der en af jer der ved om jeg kan købe den slags plader i Danmark (måske endda. i København)?

Mvh. Jeppe

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har kun set dem med mdf plader, (træbutikken.dk) og de er herre dyre.
Men det amerikanske marked har ufatteligt mange ting som aldrig kommer over på den anden side af dammen, da der simpelthen ikke er et marked for det.. 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Du kan helt sikkert finde nogle der normalt arbejder med finer og som kan fremstille det. Google finder fx https://www.riisfort.dk/produkter/finerede-plader/

Derudover kan du jo selv købe finer og lime det på. Men ja som andre skriver så er finer ikke et billigt materiale at arbejde i


Ask
Fandt du nogensinde en valnødkrydsfiner plade?
Jeg er selv på udkig efter en... Umiddelbart tænker jeg det bliver birk krydsfiner, så kan købes for penge og så får behandling til den rette farve.... Ikke det  samme dog...
Hej Rasmus.

Jeg fandt faktisk aldrig krydsfiner fineret med valnød (i hvert tilfælde ikke i en økonomisk forsvarlig model)  - de 2 løsninger jeg synes at kunne vælge imellem var:

1. MDF fineret med Valnød
2. Selv finere Krydsfiner med et tyndt lag Valnød

Jeg valgte MDF-løsningen, men har siden fået lyst til at prøve kræfter med at finere selv - men det bliver dog først næste gang.

Mvh. Jeppe
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis