Spørgsmål til tag og facade muligheder i 70er hus

Hej,

Vi søger nogle erfaringer, da vi går med tanken om at købe et 70er hus til totalrenovering, da budgettet ikke er til at rive ned og bygge nyt.

Vi vil blandtandet gerne have en ny tagkonstrution på, så vi kan få loft til kip og ovenlys vinduer. Der ligger et asbest eternit tag på idag, som er et let tag, så jeg har fundet de oprindelige arkitekt tegninger, og jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad der er den bærende konstruktion i væggende? Og derfor i tvivl om man kan ligge et tungt tag på?
Iøvrigt, er det overhoved muligt at øge loftshøjden, hvis der skal ny tagkonstrution på
Jeg har smidt nogle billider ind af tegningerne.

Desuden vil jeg høre, hvad har jeg af muligheder for at ydermurende, jeg kan se at man skal op i en 335mm for at overholde klasse 2020. (https://www.rockwool.dk/vaerd-at-vide/bygningsreglement/minimumstykkelser-for-isolering/)

Vi har snakket om at fyre bats på og pudse den op, men vil det være muligt at smide en ny skalmur op, og dermed også lave en fuldmuret galv?

Hej, Vi søger nogle erfaringer, da vi går med... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
henrikhansen1 skrev den 12-04-2020 14:26:41

 Hej,
Jamen det var så lidt, omend jeg kan forestille mig at mit indlæg kan virke som en hæmsko for dit projekt ;)

Vi lavede kun delvist nyt terrændæk. Dette var i badeværelserne, bryggers og køkken da de disse ligger op af hinanden.
I stue og spisestue lavede vi let gulvvarme da bygherrer fandt materialerne billigt på DBA.
I værelserne blev det lavet som en strøkonstruktion på oprindeligt terrændæk. Dette følger ikke bygningsreglementet, så det kan ikke anbefales, men det tjener sig næppe hjem igen at gøre det "rigtigt".
Såfremt du ønsker nyt terrændæk i hele huset skal du nok ligge 50.000 oven i.

Meget muligt, men det er trodsalt bedre end at hoppe ud på for dybt vand :-).

Jeg tror vi må finde noget andet, hvor man kan komme i mål for mindre, og hvor skallen er af bedre kvalitet.
De 50.000 er vel hvis man selv banker det op, og bygger det op igen. Man er vel næsten nødsaget til at fjerne alle skillevægge så frem?
Det er en meget fin overvejelse at have med, når vi skal ud og kigge på andre huse.   
Lige et råd her i forum. Det besværlig gør læsning med alle de kopieringer af tidligere indlæg. Jeg fpr i hvert fald på ingen måde  gennemlæst dem igen og igen og igen og igen og igen. Nej vel.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Meget muligt, men det er trodsalt bedre end at hoppe ud på for dybt vand :-).

Jeg tror vi må finde noget andet, hvor man kan komme i mål for mindre, og hvor skallen er af bedre kvalitet.
De 50.000 er vel hvis man selv banker det op, og bygger det op igen. Man er vel næsten nødsaget til at fjerne alle skillevægge så frem?
Det er en meget fin overvejelse at have med, når vi skal ud og kigge på andre huse.   

 I risikerer i hvertfald at skyde jer selv gevaldigt i foden hvis I tænker 1 mill rækker langt til dette projekt.

Korrekt, de 50.000,-kr. er inklusivt alt manuelt arbejde selv.
Hvis du vil have håndværker til at plane ud, ligge isolering osv. skal du nok regne med 100.000,-kr.
Hvis du vil have dem til at lave alt, inkl.ophugning og bortkørsel af affald efter du har fjernet alt andet, såsom gulve, skillevægge osv. osv. så skal du nok regne med 2.000,-kr. pr. kvm.

Hvis du vil have nyt terrændæk, så skal du fjerne alt bortset fra skillevægge der har eget fundament.
Nyt terrændæk kræver meget arbejde :)


Henrik
Henrik -> Af hjertet tak for din tid, du har været en enorm hjælp! 
Kan bekræfte at de 1mio er for lidt ... her er vores før og efter.... vi beholdt kun væggene udvendigt...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
erikkesvaert skrev den 12-04-2020 16:18:14

Kan bekræfte at de 1mio er for lidt ... her er vores før og efter.... vi beholdt kun væggene udvendigt...

 Ser fint ud. Af ren nysgerrighed, hvor endte i så henne?

Elvar skrev den 12-04-2020 16:40:02

 Ser fint ud. Af ren nysgerrighed, hvor endte i så henne?

 Send mig en privat msg...

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også