Makita DHS rundsave

Jeg står og overvejer at købe en Makita DHS680 rundsav, da jeg allerede har boremaskine der benytter samme batteri. Mit spørgsmål er:

1. om I ved hvad der er forskellen på de forskellige DHS numre eks DHS680 vs DHS710.
2. Hvad betyder de bogstaver bagefter DHS630Z, DHS661ZU, DHS710ZJ

Jeg er godt klar over at der kan være meget forklaring, da der er mange maskine i spørgsmål et. Men bare lidt hjælp i grove træk vil være værdsat meget.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tænker Makita gør som Dewalt: Bogstav koden efter model nummer, indikerer hvor meget tilbehør der følger med (lader, batterier, opbevarings kasse + hvilket system denne kasse køre etc.)
Tal koden er hvilken version af saven. Det kan være forskellig klinge diameter,motor med/uden kul, hvor mange watt motoren er på etc.
bogstav koden forest bruger Dewalt til at fortælle kort om det er en akku eller kablet, hvilket værktøj og om det er mobilt-stationært.

I dine konkrete tilfælde (uden at kende modellerne) vil jeg antage at D står for Durable, H for hand og S for saw.
de forskellige tal fortæller så størrelse på klinge og motor, samt hvilken generation af modellen det er.
Så igang med at læse diverse test på nettet, for at finde den rette til dine behov.

Z står for det er en maskine uden tilbehør, såsom transportkasse og batteri/lader

Du kan gå ind på Makita.dk, der kan du udvælge modellerne og lave en sammenligning.

Vi prøver igen, i morgen --
Mange tak for hjælpen begge to, det var en stor hjælp. Efter en sammenligning på Makita.dk, så har jeg nu besluttet mig for at det skal være DHS680. Da jeg gerne vil have de 5000 omdrejninger og holde vægten lidt ned ved kun at skulle benytte et batteri. Derudover har jeg set youtube videoer som anbefaler den. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis