Græsslåmaskine dør

Jeg har en klippo comet s som kan starte via 2-3 tryk på den røde for-pumpe bold. Men den vil ikke holde sig i gang selv Ved fuld gas, man kan holde den i gang ved et læt tryk på pumpen igen så det er som om den ikke får brændstof gennem karburatoren. Jeg har haft tjekket kaburatoren, skildt den ad renst den. Tjekket der er hul gennem nålen. Jeg har tjekket gnist på tændrøret. Ny benzin. Tjekket at motorbremsen er helt frakoblet. Rent luft filter er på. 
Er der nogen der kan gætte på noget andet? Falsk luft? Men hvor?
Jeg tænker det bare er en lille ændring der skal til

Morten
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce


Morten
Jeg oplevede noget lignende engang, efter at jeg havde tippet maskinen om på siden. Jeg løste det ved at starte den og holde den i live med jævnlige tryk på forpumpen, som du skriver. Da den havde kørt sådan i nogle minutter kunne den kører normalt igen. Jeg vil tro der har været noget brændstof et sted, som skulle brændes af / tørres helt.

Mvh. AllanE
Hej.

Når du trykker på primerbolten, skyder du en stråle benzin ind i motor, det når den så at køre på, men dør, fordi motor ikke kan suge benzin igemmen karburator -en klassiker.

Benzinens vej fra bundkar er ikke kun igemmen hoveddyse, selv på sådan en lille motor, sidder der flere gange benzinen løber igemmen.

Jeg plejer at adskille karburator helt ad. (husk at noter hvor mange gange blandeskrue er ude, hvis der er en) spray entet karbrator rens på dåse, eller bremserens igemmen alle de udgange jeg kan finde for at se om der er gemmengang.

cowboy tricket er at tage liftfilter af og sætte en klud i indsugning og så prøv at startede den, og hold den kørende ved at trykke på primerbolten, til den selv kan.

Edit: der sidder også et indsugningsrør mlm. karburator og motor der kan flække, men 95% af gangene er det snavs i karburator, især på den her side af sæsonnen

www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Nicholas Efternavn skrev den 11-04-2020 15:51:27

Hej.

Når du trykker på primerbolten, skyder du en stråle benzin ind i motor, det når den så at køre på, men dør, fordi motor ikke kan suge benzin igemmen karburator -en klassiker.

Benzinens vej fra bundkar er ikke kun igemmen hoveddyse, selv på sådan en lille motor, sidder der flere gange benzinen løber igemmen.

Jeg plejer at adskille karburator helt ad. (husk at noter hvor mange gange blandeskrue er ude, hvis der er en) spray entet karbrator rens på dåse, eller bremserens igemmen alle de udgange jeg kan finde for at se om der er gemmengang.

cowboy tricket er at tage liftfilter af og sætte en klud i indsugning og så prøv at startede den, og hold den kørende ved at trykke på primerbolten, til den selv kan.

 Den kan kører alene med kluden (begrændsningen) i indsugningen den gasser fint op. Det er vel fordi blandinhen bliver mere fed, da den nok er for mager uden. Kan det være denbare skal stilles en del ind? Hvis den kan. 


Morten
Ja blandingen er for mager uden klud, der sidder en prop i karburatoren et sted. jeg kan ikke huske om den har en blandeskrue. hvis den har så prøv at skrue den helt ind (husk at tælle hvor mange omgange, f.eks. 1 1/2 omg) og skru den ud til det den stod på, det kan nogen gange løsne skidtet.

Det er meget sjældent sådan en motor går dårligt Pga. justering af blandeskrue + det du beskriver virker ikk blot som en justering, men mere som en kanal der er tilstoppet

www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Annonce
Så fandt jeg endelig det sted den var til stoppet. der sidder en lille messing prop med et hul (jeg tror den skal udligne et tryk mellem "karet" og indsugningen) der er et hul i den som nok er 0,2mm (en knappenål er ca. 5x tykkere) som jeg kun kunne se med en steriolup https://www.experimentor.dk/shop/biologi/stereolup/stereolup-40b-10x-30x/
når den er renset bla med trykluft og en nål så kører det igen.


Morten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis