Kan man lægge et klikgulv baglæns?

Kan man lægge et klikgulv baglæns?
Jeg har denne åbning imellem stuen og et værelse. Planen er at lægge gulvet ud i ét igennem åbningen. Jeg kunne godt tænkte mig et lige gulvbræt ved den mørke væg. For at sikre det, kunne jeg godt tænke mig også at starte ved denne væg. Det betyder så at gulvet i det lille værelse skal lægges baglæns. Kan det godt lade sig gøre?
Der er tale om et Tarkett klikgulv
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ikke bare slå en kridtstreg et stykke ude på gulvet og måle derfra? Så kan du lægge fra begge sider af væggen og sikre at gulvbrædderne flugter. Giver det mening?

Med venlig hilsen

Anders

Man kan ikke lægge klik gulv baglæns. Det skal jo klikkes på ved at næste plade klikkes på oppefra og ned. I så fald skal det komme nedefra og op, eller hele gulvpladen skal efterhånden løftes og sænkes ned over næste stykke
Men du kan starte i værelset hvor du så har målt op. så kan hele gulvpladen ret let skubbes lidt frem og tilbage så de sidste millimeter kommer til at passe.
Men jeg kan ikke se fidusen i at der skal en lige gulvbræt ved denne væg. Du måler bare op så der skal skæres lidt til for at ramme væggen. Så ser det lige ud når der er skåret i det bræt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja man kan godt lægge visse klikgulve baglæns.

Det har jeg gjort i nogle af vores værelser, da vi har gulv der kører ind i alle rum uden bundstykker i dørene.

Jeg lagde et Berry alloc klikgulve.

Jeg kender ikke lige tarkett gulvene, men har du købt det hjem? Så er det bare lige at teste det. Har du ikke købt det hjem, så skal du se på hvordan det skal klikkes sammen. Nogle gulve skal vippes sammen om så sige, hvorimod mit gulv kunne klikkes sammen uden besvær, da det har en stålskinne bagpå, som holder det hele utrolig godt sammen. 

Mvh. Christian M
 

Jeg har lagt et tarkett eg baglæns. Det kan sagtens lade sig gøre, men det er nemmere at lægge forlæns. Afhængig af bredden på det sidste bræt, skal det nok limes sammen med det forrige, inden det hele lægges i. 
Mange tak for jeres svar. Jeg fik nogle god råd til opmåling, så det prøver jeg. Jeg prøvede at lægge det baglæns, og jeg tror godt man vil kunne slippe afsted med det, i hvert fald i et mindre rum
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis