Hvordan defineres langside?

Hej :)

Jeg har kig på en sommerhusgrund, hvor jeg kunne overveje at bygge et længehus med ensidig taghældning og forskudte plan. Det kunne blive et hus på 8 x 15 meter. Den laveste væg vil blive den ene 8 meter væg, og tilsvarende vil den modsatte 8 meter væg være den højeste. Altså stiger taget (fra omkring 3 til 5 meters højde) over en længde på 15 meter.

Spørgsmål: Må jeg det? (forudsat at der ikke gælder særlige, lokale regler)

Som jeg har klippet ind herunder, så må højden for en ydervæg mindst en langside være højst 3 meter. Men kan man betragte "min" 8 meter væg som en langside? Det har jeg brug for, hvis projektet skal lykkes ;) Eller er det kun de længste vægge, altså 15 meter i mit tilfælde, der kan betragtes som langsider?

I øvrig så kan huset vel stadig betragtes som i et plan, selv om huset indvendigt er i to forskudte plan? (jeg forventer omkring en lille meters forskel mellem de to niveauer).

På forhånd mange tak for hjælpen :)

Mvh René

Klip fra bygningreglementet:

Ved sommerhuse kan kommunalbestyrelsen ikke nægte at godkende en bygnings etageantal, højde og afstandsforhold, når følgende betingelser er opfyldt:

1) Maksimalt en etage. 

2) Maksimal højde for tag er 5,0 m. 

3) Maksimal højde for ydervæg langs mindst en langside er 3,0 m. 

4) Mindste afstand til skel mod nabo, vej og sti er 5,0 m.




Hej fra René
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der har for nylig været en lignende tråd. Der havde kommunen ikke godkendt projekt. Jeg kan ikke lige finde tråden nu og her.
Rettelse her er link til den anden tråd Jeg har ikke nærstuderet hvor meget det ligner hinanden-

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik. Tak for svaret som ligner noget, jeg kunne bruge men desværre ikke. Jeg har nu skrevet til teknisk forvaltning for at finde svar. Mvh René 

Hej fra René
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis