vandtæt vandbassin

Jeg ville egentligt have støbt et vandbassin i haven, men det kræver utrolig meget cement og opbygning af kasserne er også temmeligt besværligt. Målene skal være ca 1 * 1 * 1 meter hvoraf de 40 cm i højden bliver under jord.

Så tænkte jeg om jeg ikke bare kan murer det op af mursten og pudse med mørtel. Jeg har tænkt mig at gøre følgende.

1. murer kassen. Jeg vil gerne vende murstene så de står på 5 cm kanten, for at væggen ikke skal blive for tyk.
  2. pudse kassen indvendig med 1-2 cm mørtel (ilagt hønsenet?)
  3. pudse den udvendig med <1 cm mørtel.
  4. påføre epoxymaling til svømmebassin for at gøre den vandtæt
Vil det gå an og vil det fungere med det danske vejr?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror umiddelbart 60 cm højde i et lag mursten på højkant bliver for tyndt. Det skal ikke have meget sideværks tryk for at knække. 
Måske der kan anvendes wediplader. 

Mvh Troels
ja jeg har også tænkt på om det kan holde til vandtrykket, måske jeg bare lægger dem korrekt, omend kanten bliver lidt tyk.
og bunden vil jeg først støbe. Murstene vil jeg sætte på den støbte bund.
Er det meningen bassinet skal tømmes om vinteren? Er det under afdækning?
Ville aldrig overveje at mure + pudse noget op som skal stå med permanent kontakt til jord.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

det skal stå frit ude. Jeg tænker det tømmes om vinteren, måske kun vand i den nederste del under jord
Når du har lavet bassin vil den allerbedste tætning være vådrums membran. Både med forstærkning i hjørne ved beton og det hele.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også