Jeg ville egentligt have støbt et vandbassin i haven, men det kræver utrolig meget cement og opbygning af kasserne er også temmeligt besværligt. Målene skal være ca 1 * 1 * 1 meter hvoraf de 40 cm i højden bliver under jord.
Så tænkte jeg om jeg ikke bare kan murer det op af mursten og pudse med mørtel. Jeg har tænkt mig at gøre følgende.
- murer kassen. Jeg vil gerne vende murstene så de står på 5 cm kanten, for at væggen ikke skal blive for tyk.
- pudse kassen indvendig med 1-2 cm mørtel (ilagt hønsenet?)
- pudse den udvendig med <1 cm mørtel.
- påføre epoxymaling til svømmebassin for at gøre den vandtæt
Vil det gå an og vil det fungere med det danske vejr?