Montering af glashegn - hvilken løsning er den bedste?

Hej

Jeg har købt en del hærdede glasruder der skal bruges til et glashegn ved min terasse. Jeg er lidt i tvivl om hvilken monteringsløsning der er den bedste. Der er to muligheder.

1. At skrue kompositstolper fast i fliserne. Fliserne er 60*60*6 cm. I så fald hvor yderligt på fliserne kan stolperne monteres uden at fliserne flækker og hvilke typer skruer ville I bruge?

2.At støbe nogle imp stolper lige uden for terrassen og montere glassene via nogle glasklemmer.

Hvilken løsning tror I er den bedste?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Løsning 2, fordi afskærmningen udgør en stor vindflade, som kræver solid forankring.

fase
Din løsning 1 er udmærket hvis hegnet højst er 30-40 cm højt. Jeg forudsætter det er højere så den dur ikke.
Du mener vel imprægnerede stolper og så kan de blot graves ned og stødes godt til med stabilt gros eller lignende.
Jeg ville fortrække at støbe komposit stolper ned, og så fastgøre med glasklemmer. Om der skal underligger og overligger på afhænger jo af glasenes størrelse og tykkelse.
Måske denne type, og så lade glas sidde ind i falsene. Der sættes så ekspanderende fugebund ind fra begge sider for at udfylde det som glas mangler i tykkelse. Prøv at kigge lidt i relaterede produkter, der så jeg LED kæde. Jeg studerede det ikke nærmere men ligger der en under overligger og lyser ned i glasset WOUW


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Du kan bruge karmskruer i fliserne, de kan sidde lang ude.
Hvad så hvis fliserne vipper? Ned i jorden. Jeg har lavet en løsning, som Plus sagde ikke kunne lade sig gøre. 180 cm høje lagt ned, da jeg ikke gider alle de stolper. Klemmerne er foret med teknisk gummi i bund og top. Har virket perfekt i 10 år nu + en ny sidste 

 

Ok. Så løsning er altså at nedgrave stolper og montere via glasklemmer. Tak for hjælpen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis